@Undret
Men åh vad tråkigt!

Förstår verkligen att du blir frustrerad... Hoppas det ändå ser bra ut när de kollar så att ni är på gång snart igen! Håller tummarna!
@cirkus
Vad skönt att hon verkar bli bättre.
@sommarminne
Jättefin bamsing!
@Charlotte1975
Hon har verkligen en räv bakom varje öra och under varje hov din fina svarta... Hoppas hon sköter sig idag!
@Marvin
8 mil är ju typ nästgårds här ju!

Jag har 2,5 mil till närmaste ridhus, första helgen i maj ska jag åka 10,5 mil för att rida en lokal LB:2.
KL
Här drog utomhusträningarna igång igår!

Det var så galet roligt! Vi höll till på travbanan (eller ja, i paddocken i mitten), samtidigt som vår grupp red kördes det provlopp runt oss med högtalare och startbil och hela faderullan. Queenie hade tagit det lugnt tre dagar och var minst sagt väldigt på tårna, ute vid transporten när vi skulle göra i ordning stod hon och trampade och gnäggade, men jag sa till tjejen som var med att "det här är ändå det värsta hon gör". Haha jo tjena.

När vi skulle gå över rundbanan kom det först en JÄTTEtraktor som vattnade banan, den tittade knäppa ponnyn inte alls på, men när jag sen ledde ut henne på banan blev hon som en bomb och balanstravade med svansen på ryggen, studsade och trumpetade och hade sig. Vi tog oss två meter, sen en volt, två meter, volt. Haha, jag bara skrattade åt henne, så tokig har hon aldrig nånsin blivit förut!
Själva träningen gick sen jättebra! Det blåste satan och var ju en hel del störningsmoment runt oss, men Queenie är så obrydd så vi fick bara lite extra energi nån gång emellanåt.

Hon låg på som satan i galoppen och så fort jag vände upp på ett hinder laddade hon till tusen! Uppvärmningen bestod mest av volter överallt, för alla ekipage.

Sen när ponnyn hade sprungit ur sig det värsta blev hon verkligen hur fin som helst! Jag hittade tillbaka till ridningen som vi tränat på på dressyrträningen och ja, lilla grå blev verkligen som en miljon att sitta på!

Som vanligt är vänstersidan lite svårare, men jag har lärt mig att ge henne tid och efter en stund släpper hon igenom där också.
Hoppade en lång linje och sen lite hinder som stod för sig själva, det blev en liten bana på slutet av det hela. Mycket lycklig ponny drog mot alla hinder hon såg, den extra energin gav verkligen liv även åt att komma till riktigt jobb. Hon bar sig som aldrig förr i galoppen, jag behövde bara hålla om lite lite och fånga upp, hela underbar var hon!
När vi hoppat klart travade jag av ganska länge och fick henne så himla rund och fin i båda varven och hon stretchade ut nacken så hon hade näsan nästan i marken. Summa summarum, helt fantastisk träning! Jag fick återigen frågan om hon inte var till salu, den här gången från en annan ryttare.

Lite kul, det tar jag som en komplimang!
Tjejen som följde med filmade lite, ska försöka klippa ihop!