Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men tränaren tjänar ju pengar på någon annans ridhus vilket jag har full förståelse för att man inte vill som anläggningsansvarig. Det är ungefär som att du eller jag skulle ställa upp en undersökningsbrits inne på en privat mottagning vi inte tillhör och ta betalt från våra patienter och det tyckte att det gott räckte med att ge lokalägaren typ 50 kr/gång samtidigt som lokalägarna tar samma taxa av sina patienter men måste stå för allt underhåll..
Långsökt kanske, men jag har full förståelse för att rishusägare inte vill sponsra massa enskilda tränare med att hålla dem med bana och ridhus hursomhelst.
Sen är ju frågan var gränsen går för lektioner? Jag rider ju min kompis häst och hon instruerar mig. Ibland instruerar hon mig på min egen, mot att jag hjälpt henne i stallet eller liknande. Ingen betalning mao.
Även detta gör vi på off-tider, jag avskyr att rida när hela ponnymaffian är i ridhuset.
Jag står inte på anläggningen. Är medlem i föreningen och betalar anläggningsabbonemang för att få rida där. Tävlar inte ens för föreningen pga av tidigare historia. Det är ingen tvekan om att detta endast och enbart är personligt gentemot mig. Tyvärr verkar dom i sin vilja att få mig att sluta ha träningar helt ha missat att det är ett flertal andra som tar ut egna tränare. Om inte jag får ha träningar eller ens ta hit min egen tränare bör rimligen dessa regler gälla alla? Det gör dom inte eftersom en av kommitéemedlemmerna i den nybildade grupper för anläggningsregler själv satt och red för tränare häromdagen.
Lika för alla är trots allt det minsta man kan begära?
Laddar verkligen inte för bråk på årsmötet. Däremot har jag, och många med mig, frågor som vi vill ha svar på. Men det är väl inte att bråka?