Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Oj shit!
Hoppas det inte är nån sena eller värre! Så otäckt sånt där... Hade du fått henne röntgad?
Undret: Kul med rapport från dig! Vilken härlig känsla du beskriver, tänk om alla pass var så!
Mish: Vad roligt att ni är så igång igen!
Gabby_Ossi: Haha, vilken snygg avsittning!
Tycker också att det alltid ser trevligt ut när du rider.
KL
Idag var jag äntligen uppe i sadeln igen! Jag var beredd på pigg och glad häst, vilket det var också. Hon tittade som vanligt på allt och skuttade och skyggade. Vi var ute drygt en timme, mycket galopp. Hittade ännu en väg underhållen av travnissarna, den gick ut på en stor tjärn och där hade de plogat en låååång bana runt hela. Is på en sjö måste ju vara det bästa underlaget! Där rullade vi på två varv och jag provade samla så mycket det gick och sen rida på framåt. Hon var lite för okoncentrerad och pigg ett tag, men sen på hemvägen tog jag igenom lite travarbete och då blev hon riktigt trevlig även i galoppen.
Jag kände dock att min egen kropp inte riktigt var med mig än... Kände mig som en disktrasa som mest bara följde med, benen lydde inte och sitsen kändes obefintlig. Tur jag inte hade så höga krav på pållen, då behövde jag inte kräva så värst av mig själv heller.
Tillbaka i stallet var hon verkligen dyngsur under sadeln där hon har kvar päls... Undrar om jag inte tar bort den lilla rutan också, vet inte riktigt varför det bär mig emot så mycket.
Tyckte även att hon var något onormalt varm om framhovarna idag. Jag är supernojig efter hennes fång för ett par år sen, det är väl det som kallas fångest?
Har inte märkt nånting alls åt det hållet sen hon kom hem, men kanske det blev för mycket nu med en veckas vila, värme, större högiva (5+5+2) och proteintillskott. Drog ner kraften till hälften tills ikväll. Hoppas det bara har att göra med att jag inte drog ner maten när det blev vila... Hon får så himla lite av det (en rågad kåsa) så jag tänkte inte på det.