07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Jag håller med Jfrelin.

Det tar emot lite att sälja en uppfödning men Queenie verkar passa dig så bra. Och som du säger hon är ett sto. Är man intresserad av avel så är det inte lika roligt med valacker även om din är jättefin :)

Håller med dom andra. Behåll Queenie, ni passar verkligen bra ihop och det är en häst du verkar ha väldigt kul med. Din 10:a kommer du säkert lätt få sålt också för han är verkligen fin :d Hade jag haft tid hade han fått komma hit ;)

Alltså, jag drömde om dig och din häst inatt! Jag måste vara lagom bukeskadad.

Jag skulle tydligen komma och rida honom då du var absolut jättehöggravid, så långt allt väl. Men när hästen kommer in i ridhuset så är han... en A-ponny :cautious:

Försöker lite diskret lägga in att han "kanske är i minsta laget för mig" (som är lite över 175 cm lång) men icke då, det går ju så bra för dig att rida. Jag får väl bara dra upp fötterna lite. Sagt och gjort så rider jag, ungefär med knäna uppdragna till hakan för att inte släpa i backen. Och det går så bra, så jag ska minsann hyras in som hoppryttare till honom. För visst har han väl kapacitet att gå 130-hoppning..?

Där vaknade jag :angel:

Vill påpeka att jag inte tror att din häst är av modell shettis eller att du ägnar dig åt någon form av fördolt djurplågeri, eller att han skulle sakna kapacitet att gå 130-hoppning (även om jag nog hade sett vissa svårigheter i det om han faktiskt varit en shettis). Men det var väldigt underhållande :D

Haha underbart! Liiite bukeskadad kanske du är :D

Du kan ju få komma och provrida om du vill jag vill ju gärna ha en hoppryttare till honom ;) Men det är klart han är mer i shettis storlek än din ;) komsi komsi följ dina drömmar :D

Tror du att jag måste ha knäna under hakan samtidigt..? För då avböjer jag nog :angel: annars har jag helt glömt bort var i landet ni finns, men det är i samma landshalva som oss väl?

Det måste du om vi sätter på en galoppsadel ;) Om du fortfarande huserar i göteborgstrakten så bor vi 6 mil norr ut.

*knapplån*

min 07a har haft lite vintervila sen Breeders i oktober, jag har ridit henne lite lätt hemma och så har hon fått vila helt i ett par veckor. Är tillbaka hos sin ryttare nu igen och i söndags var det dags för första tävlingen för säsongen.
Första klassen 1.15 var hon dubbelnolla i och det blev en 6:e placering. Andra klassen 1.25 var hon nolla i grunden och sen blev det omhoppning efter att alla hade hoppat. I omhoppningen så hoppade hon suveränt och hon är långgalopperad så hon vinner mark. Det slutade med vinst :) känns kul med en sån här bra start på säsongen!!! Nästa helg är det tävling igen, då blir det 1.20 och 1.30.

Galoppsadel låter jobbigt, fick ju träningsvärk i låren bara av att drömma :p

Och visst huserar jag fortfarande runt Göteborg, närmare Kungälvshållet nu för tiden. Men hör av dig om du skulle vara allvarlig, jag börjar tycka att det är lite skralt med hästar att hoppa nu när jag bara har en.

Asså men det var ju riktigt nära. Mitt största problem är att jag inte har en hoppsadel eller transport just nu annars hade jag kunnat köra ner honom så du fick hoppa honom lite :)

+ sassiball + Jfrelin: För det första, tack för fina kommentarer om -10an, alltid kul att höra när någon tycker om ens häst. :) Och ja, han är jättefin och han har kapacitet (mer än jag kommer kunna förvalta), men han är en han, han är stor och han är känslig. På papper låter det så självklart. :o Men det är ju såklart min jättebebis, som man följt sen liten, och det tar emot! Suck... Som du säger Jfrelin så kommer han ju trots allt alltid vara min uppfödning, och det är ju jättekul att följa deras framsteg ändå. Storebror född -08 är jätterolig att följa på håll. Jag har lovat mig själv att vänta till sommaren, så får jag rida igång honom ordentligt innan...

KL
Queenie var jätterolig idag. :p Först klippte jag bort sista rutan med päls från ryggen, hur kan det bli en full stor spade (alt 2 fulla grepar) päls av en ruta mindre än ett schabrak!? Sen red vi ut en timme. Seg från start men sen kom hon som vanligt igång och studsade och for för allt som kunde tänkas vara hästätande. Man får bra träning i att titta upp, för håller man inte koll och ser "monstren" innan henne så sitter man snart på backen. ;) Det värsta var en traktorvagn med lite balplast som fladdrade, den var hon tillochmed tvungen att backa iväg ifrån och fnysa och hoppa runt och ha sig. :p Det var nästan hemma, då hon skulle hetas vara trött, men efter det taggade hon ju till ännu mer, i samma veva kom två skotrar farande som galningar, hon brukar aldrig reagera på sånt, men hon var redan så uppskruvad så hon studsade nästan på stället. :p Jag tog tillfället i akt och tränade lite samlad trav, så idag har vi nästan ridit piaff. :angel: Haha! :D Fina tokponny! Fick dessutom till några riktigt fina samlade galopper där hon riktigt satte sig på rumpan, hon blir häftig att sitta på när allt klaffar!

Skönt att det inte bara är jag som är bukeskadad och drömmer om hästar härifrån och refererar till alla här som "bekanta" när jag pratar med folk. Hur ska man annars säga, "En snubbe jag skriver lite med på internet gav mig tips om att...". Istället för "En bekant tipsade om att..." :angel:

Det gav mig ju 360 spänn i rabatt på täcket då jag sa att min kompis i Sundsvall (aka Fiorano) hade fått det... :angel: :p

KL

Tömkörning idag - första gången sedan hon hade kolik. Hon var jättefin säger tömköraren, själv körde jag barnvagn med hennes lille pojke.
Förhoppningsvis så blir det ridning imorgon. Första gången sedan Augusti och hovbensfrakturen

Sitter på jobbet så blir ett kort inlägg - men jag säger: Annonsera ut de andra, se vad du får för svar. Och sälj sedan den kombination häst/köpare du får bäst magkänsla för. Man kan inte alltid välja och vraka och hästmarknaden är ju som den är, så jag skulle ha gjort så. För Q vill du väl behålla? Då får du ju undanta henne från annonseringen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg