Sv: 07-ornas 16'e tråd!
+ sassiball + Jfrelin: För det första, tack för fina kommentarer om -10an, alltid kul att höra när någon tycker om ens häst.
Och ja, han är jättefin och han har kapacitet (mer än jag kommer kunna förvalta), men han är en han, han är stor och han är känslig. På papper låter det så självklart.
Men det är ju såklart min jättebebis, som man följt sen liten, och det tar emot! Suck... Som du säger Jfrelin så kommer han ju trots allt alltid vara min uppfödning, och det är ju jättekul att följa deras framsteg ändå. Storebror född -08 är jätterolig att följa på håll. Jag har lovat mig själv att vänta till sommaren, så får jag rida igång honom ordentligt innan...
KL
Queenie var jätterolig idag.
Först klippte jag bort sista rutan med päls från ryggen, hur kan det bli en full stor spade (alt 2 fulla grepar) päls av en ruta mindre än ett schabrak!? Sen red vi ut en timme. Seg från start men sen kom hon som vanligt igång och studsade och for för allt som kunde tänkas vara hästätande. Man får bra träning i att titta upp, för håller man inte koll och ser "monstren" innan henne så sitter man snart på backen.
Det värsta var en traktorvagn med lite balplast som fladdrade, den var hon tillochmed tvungen att backa iväg ifrån och fnysa och hoppa runt och ha sig.
Det var nästan hemma, då hon skulle hetas vara trött, men efter det taggade hon ju till ännu mer, i samma veva kom två skotrar farande som galningar, hon brukar aldrig reagera på sånt, men hon var redan så uppskruvad så hon studsade nästan på stället.
Jag tog tillfället i akt och tränade lite samlad trav, så idag har vi nästan ridit piaff.
Haha!
Fina tokponny! Fick dessutom till några riktigt fina samlade galopper där hon riktigt satte sig på rumpan, hon blir häftig att sitta på när allt klaffar!