Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Hon backar inte på samma vis i vanlig ridning, det här var tydligt för att komma undan. Och det var när jag red på korta tyglar eftersom det var sjukt rörigt med galopperande hästar överallt i ridhuset. Jag rider inte enbart i fri skritt utan aktiverar henne med halter och små tempoväxlingar då på korta tyglar. Speciellt för att hålla henne sysselsatt när andra rider omkring.
Jag har haft gramanen för att se hur hon reagerar med den, då min plan är att kunna rida ut henne framöver. Då vill jag ha en nödbroms för det lär behövas. Samma när det är mkt rörigt i ridhuset, då kan hon bralla (det gjorde hon ju förrförra veckan med hälta och försämring som resultat) och det finns inget utrymme för att hon skadar sig mer nu. Jag jobbar dagtid denna vecka och får således trängas i ridhuset om jag inte vill vänta till sena kvällar, och det vill jag inte då jag går upp vid 5 varje dag tom söndag.
Det är nog bättre att jag rider henne med graman avslappnat än att jag rider utan och spänner mig så fort en häst galopperar förbi. Att det må se lustigt ut är en annan sak, det tror jag inte hon störs av lika mkt om om jag blir stel så fort nån kommer i närheten.