Låter som om veterinären nyligen varit på kurs i hästars stallmiljö. Förstår din frustration.Behandlar inte med antibiotika i någon form utan att vi vet vad det är för bakterier och de är resistenskollade. Sen funkar inte Barbie på Hippotrim, vi provade med de sist och efter två doser var hennes mage helt utslagen och hon stod helt apatisk och vägrade äta. Att vi provade med Hippotrim då var för att allmäntillståndet redan var nedsatt efter två veckor penicillin som inte gjorde nån skillnad mer än att hon mådde dålig och hade stora bulor efter varje injektionshål. När hipootrimet inte heller funkade fick jag spruta igen men då chockade hon efter några dagar. På grund av den erfarenheten har jag medvetet dragit på baktkoll eftersom jag ändå inte känner att de behandlingarna funkar utan att det ändå kommer sluta med att det måste vilas ut.
Nu har jag ändå bokat kliniktid på måndag för båda hästarna så vi tar reda på vilka bakterier det är. Är nyfiken på om det fortfarande är nicolettellabakterierna som lever kvar eller om det är några andra denna gången. Och om Indra också har dom där bakterierna. Slemlösandet är slut imorgon, så risken är att helgen blir en katastrof i snor och hosta. Just nu är de rätt ok förutom att Barb hostar igen, men det är iaf en ytligare lindrigare hosta än innan. Indras hosta är också mindre och ytligare.
Men jag håller på att bli knäpp på att kliniken vill ha det till att vara miljörelaterat. Det KAN inte vara det! Det är bara mina som är dåliga och de blev dåliga inom tre dagar från varandra. Ska filma vårt stall till på måndag så vet. kan se både ventilation och hur luftigt det är där inne.