Sv: 05'ornas tråd nr 10!
*kl*
Har varit borta ett tag, vet inte om ni minns mig?
Har tyvärr inte så mkt framgångar att skryta med.
I vilket fall som helst så hade jag ett mål över sommaren. Och det var att komma över min rädsla för att rida ut. Eftersom det varken finns paddock eller ridhus där min häst stod på bete var det ju bara skogen som gällde.
Gick jättebra. Både Othello och jag uppförde oss super och jag var inte alls rädd av att rida ut. Så jag lyckades faktiskt med mitt mål

! Och så får jag ju tacka min bästaste ridkompis

! Finns ingen bättre!
Flyttade in till stallet 1 sep. Var med på någon hoppträning och planer att ta tag i dressyrträningen ordentligt. Nu var det verkligen dags. Bara lite ont om pengar, som alltid. Men var faktiskt riktigt taggad.
Och nu till problemet. Hade världens jobbigaste dag, massa grejer som gjorde mig både arg, ledsen och förbannad. Såg verkligen fram mot en runda i skogen med mina kompisar i strålande höstväder. Precis när vi har börjat trava flyger Othello i luften och jag har inte en chans att sitta kvar. Kommentaren från min kompis som var bakom "Först så hoppade han åt sidan, sen såg jag bara hans mage". Nedrans häst. Han har aldrig tidigare gjort något sådant när han haft ryttare på sig.
Bröt i viket fall överarmen, precis vid kulan vid axeln. Höger dessutom, jag som är högerhänt. Blev sjukskriven i 12 veckor. Så meningslöst. Det var det målet att komma över sin rädsla för att rida ut. Och inget mer ridande denna höst. Allt känns faktiskt ganska hopplöst. Kan inte ens ta hand om min häst.
Hade jäkligt tur att få hjälp av en tjej vars ponny precis skadat sig. Så hon har honom på heltid nu.
Bröt armen 22 sep, och jag hoppas kunna rida igen i dec. Men jag vet inte. Både vill och inte. Ibland funderar jag på att sälja. Men samtidigt är ju hästarna mitt liv. Och Othello mitt barn. Man hinner tänka så mkt bara, när man inte får eller kan göra något.