0 koll inom western

Kansi bansi

Trådstartare
jag kan absolut ingen ting om western mer än att man.. ja.. sitter i en westernsadel, rider med vikthjälper..ja ungefär där tar det stopp.
lite frågor..
vad gör man i dem olika grenarna;
pleasure
trail :confused:
reining?

vad är det för skilnad på de olika sadlarna

//förvirrad//

Sv: 0 koll inom western

Det som är roligt med western är ju att det är så mycket olika saker att göra.
Det är tex. inte bara att titta på folk som hoppar bara att de höjer hinder lite då och då.. utan det är väldigt stor variation på alla olika grenar.
Tex. Reining, där gör man galoppombyten, spinn, stop, rolebacks m.m.
i Plecure så ska man ju visa upp hästen och ryttaren på ett bra sätt. hästen ska gå i ett lungt och sansat tämpo och vara uppmärksam på ryttarens hjälper..
i trail så ska man klara av massa hinder vilket jag personligen tycker är jätteroligt=) att gå genom grindar och över broar.. kunna rygga och svänga samtidigt..

Det var nog variationen jag "föll" för när jag började med western:)

ha!:idea: INTRESANT! jag förstod inte riktigt det om spinn, stop, rolebacks ?? vad är det?:o

ha! ine kollat tråden på länge men tack för filmerna o faktan! verkar häftigt det där med spin..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar