Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hej. Ska snart släppa pållen på sommarbete och undrar lite om det bara. Han har gått i en mindre, nästan totalt uppäten hage hela...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Carma
·
Foder & Strö mitt sto har nu slickat i sej 3 saltstenar sen 20 april.. hon nstår å okynnes slickar när hon tycker att hon har tråkigt.. dvs... 2
Svar
20
· Visningar
5 079
Senast: alpha
·
F
Foder & Strö Om man har en häst kan man ju i prioncip köpa vilken fin-fin müsli som helst, men när stallet börjar fyllas och plånboken tunnas ut...
Svar
16
· Visningar
1 212
·
L
Foder & Strö Jag undrar vad ett bra hö bör ha för värden? Taxsam för svar!
Svar
3
· Visningar
826
·
L
Foder & Strö Värden i D&H:s foder.. Hej! Är det någon som vet vad Dodson&Horrells foder Staypower, build-up och Performance Concentrate har för...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: LindaLo
·
E
Foder & Strö Eftersom det verkar bli ett dåligt år för hö så överväger jag att ge våra hästar ensilage, vi har totalt 9 stycken (fånghästen...
Svar
5
· Visningar
661
I
Foder & Strö Har förstått att A-fil är bra för tarmfloran men hur mkt ska man ge och hur länge?
Svar
6
· Visningar
802
Senast: Inloggningsnamn
·
C
Foder & Strö Min häst ska ut på bete nästa vecka. Han ska vila helt i ett tre veckor sen ska jag börja sätta igång honom igen. Jag ska iväg på ett...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Chough
·
Foder & Strö Kan ni lägga in bilder på hästar i vad ni anser vara perfekt hull? 2
Svar
31
· Visningar
2 568
Senast: moonlightgarden
·
J
Foder & Strö Vad innehåller foderjästen för energi och protein mängd? Det står inte på min hink.
Svar
8
· Visningar
957
Senast: sissu
·
Foder & Strö Finns inte många trådar...... Ni som har provat. Vad hade er häst för magproblem och vad blev det för resultat? MVH/
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur gör ni under sommaren? Våran ponny går ute på dagarna i stor hage nu under sommaren , och på bara en vecka har han blivit ordentligt...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Skatan
·
I
Foder & Strö nån som har prövat det till sin häst mot ryggbesvär för att rensa njurarna
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: crazy
·
Foder & Strö är det någon som har erfarenhet av detta ? Har en kuse på 28 år och som av förklarliga skäl (:-) är lite stel ibland, funderade på att...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: FUNNY
·
S
Foder & Strö Min häst är lite tunn och omusklad. Hon står i en hage med lite gräs, för att vänja sej tills det e dags o gå upp på "backen" på 17...
Svar
2
· Visningar
3 528
Senast: SecretLady
·
Foder & Strö Jag tycker han är för smal, men han är lite svår att få att gå upp, så vad har ni för tips på foder som skulle passa, och om ni kan oxå...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: wennstrom
·
K
Foder & Strö Jag har börjat fundera kring det här med foder. Vad jag kommit fram till är att jag skulle helst vilja ha fri tillgång för hästarna, men...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Krabban
·
I
Foder & Strö Nån här som använder det till sin häst. Hjälper det mot det ni använder det emot ? Och vad kostar det ?
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Francess
·
Foder & Strö Jag har för några år sedan sett folk som har en bytta i hagen med något som jag har för mig innehöll salt och mineraler? Någon som...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Bubbla
·
M
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av att fodra med fibergis super G? Har precis införskaffat det och undrar lite över hur mycket...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka