Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
man kan ju ge hästar maskrosrötter både färska och torkade. men hur gör man för att torka rötterna???
för att torka blad är det ju bara...
Foder & Strö
Jag har aldrig skickat mitt foder på analys, men funderar på det nu. Men om jag ska analysera höet, måste jag även analysera havren, för...
Foder & Strö
Visst är den rekommenderade kvoten mellan energi/protein 6? I så fall har jag fått det perfekta höt!
7.9 protein 48 energi
Eftersom man...
Foder & Strö
Nu får vi snart hem årets hösilage. Tyvärr inte lika bra som förra året och aningen torrt (72 % ts) men det har hållt bra kvalitet. Jag...
Foder & Strö
Någon som kan hjälpa mej med hur jag skall gå tillväga för att få analys på mitt hösilage :confused:
(t ex vart, hur, när?)
Tacksam för...
Foder & Strö
Jag har just fått reda på de olika protein/energi kvoter jag kan få på det silage jag beställt.
Alt. nr 1 ger en kvot på 6,28
Alt. nr 2...
Foder & Strö
Jag misstänker att våra hästar i stallet kommer att utfodras med ensilgage i vinter.
Jag har hört för ett par år sen att inte hästar kan...
Hundavel & Ras Då hundarna är ca 100 mil ifrån oss så skulle vi endå köra förbi. Uppfödaren fick akut förhinder men sa vi kan komma endå för hans mamma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.