Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket brukar mineralerna i olika hö variera? Kan man klara sig på att bara ta Mj och Smb och sedan anta att mineralerna är av...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: eldione
·
V
Foder & Strö Hur noga är ni när ni köper hö? Hur mycket kan ett hö skilja sig om det är taget på olika vallar, men vid samma tid? Vi har köpt in ett...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: mirage
·
Hästvård Har en tvåårig hingst på lösdrift=rätt mycket bus just nu... För en månad sen hittade jag en varm liten bulle på insidan av v fram...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: MaLinn
·
Hästvård Nu har jag fått Ventipulminet som Novan ska ha. Ett problem uppstod direkt vet har gett instruktioner att jag ska ge 2 dosmått 2ggr...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Bara undrar, när de äter sin egen avföring vad är det då de har brist på. VIll inte ha svar som motion eller sysselsättning eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: LitenIsa
·
Hästvård Hur blandar man till det? Alltså inte koppalsulfatet :), det har jag köpt, men lösningen som man ska ha i hoven.
Svar
11
· Visningar
11 040
Senast: misan
·
M
Foder & Strö kan nån hjälpa mig med lite foder frågor har fått denna analys på hö torrsubst. 84% smältbart protein 44 g/kg energi foder 7.7 MJ/kg...
Svar
8
· Visningar
769
Senast: magda
·
C
Hästvård Mitt travar sto ska få en tåsko idag. Anledningen till detta är för att hon är mycket högre i trakten på höger fram än den vänstra...
Svar
9
· Visningar
3 134
Senast: ameo
·
Hästvård Snart börjar det bli dags att hämta hem min pålla, enda kruxet är att hon har 3000km att åka - och det enda jag kan tänka på är...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: Minelli
·
Hästvård Igår var jag till veterinären för återbesök med min unghäst som har Kissing Spines.. Kom fram till att han ska ringa försäkringsbolaget...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Glimten
·
Foder & Strö I vårt lilla stall (5 personer), går åsikterna i sär i den här frågan. Tre av oss anser självklart att hästarna ska släppas ut och få...
Svar
17
· Visningar
1 147
Senast: shampiz
·
T
Hästvård Pålle trampade snett i hagen (det finns "vittnen" till hur det gick till) och markerade efteråt i traven på höger fram. Arnikaomslag...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: fossig
·
R
Hästvård Någon här som har erfarenhet av den sjukdomen hos häst? Behandling? Vad kostade medicinen? Blev hästen bättre? etc etc?
Svar
10
· Visningar
1 486
Senast: roxy
·
Hästvård Foderhästen har fått konstiga svullnader på sina bak ben. Svullnaden sitter mellan hoven och kotan och vandrar mellan bakbenen. (fram...
Svar
9
· Visningar
840
Senast: Huntress
·
P
Foder & Strö Som många andra före mig behöver jag nu lite råd... Ska byta ut fibergi och havre till kornkross då jag får det inkluderat i stallhyran...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 254
Senast: puckis
·
H
Foder & Strö Skriver ett arbete om foder och ska förklara hur man räknar ut energibehovet. Problemet är att jag aldrig har gjort det tidigare och jag...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Jessica
·
Hästvård Vet. var i vårt stall häromdagen och då sa han att man bör undvika att rykta när hästen fäller då det kan stressa huden (eller nåt). Man...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om konvalescentvalacken lyckats med något tok under nåt av sina hopp :crazy: Skulle massera idag, vilket jag gör enligt...
2
Svar
25
· Visningar
2 502
Senast: anhe
·
C
Hästvård HAr ni nån erfarenhet av dessa? Vilket fungerar bäst mot balltramp? Min häst har trampat ett ca 8 cm långt sår på ena frambenet av...
Svar
7
· Visningar
2 404
Senast: pialotta
·
Hästvård Finns det någon sjukdom som kan ge både kramp och förlamning? Att djuret krampar i nacke/rygg, men är alldeles lealös i benen.
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: psychogrrl
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka