mineraler igen, suck...

Vad menar du med speciellt? Tidigare fanns den bara i grusform, men nu har den tydligen kommit i pelletsform också.

I övrigt har denen sammansättning som passar till vårt hö (som du ser i mitt första inlägg så är höet ganska mineralfattigt, och det har varit svårt att hitta ett mineralfoder som passar till, därav plottradet med flera olika sorter). Miner vit har högt innehåll av fosfor och magnesium, men lite lägre kalcium. Detaljer hittar du på Kraffts hemsida.

Hoppas att det var det du ville veta! :)
 
Pellets äter de ofta bättre än grus.
Sen kanske jag uttryckte mig lite fel, jag låter knappast mineralerna ligga i krubban i veckor, utan har hon inte ätit dem efter 1-2 dgr så tar jag bort dom.
 
Jag håller med dig. Jag gör också så.. OCh det funkar kanon. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 228
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Nu sliter jag mitt hår på riktigt. Försöker få till någon sorts balans i hästens foderstat men det verkar svårt alt gå åt mängder med...
Svar
18
· Visningar
1 837
Senast: supersonic
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 784
Senast: Ladybug
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Hjartagna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp