Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Patsy har ett sår på vänster bak, ca en dm brett men inte särskilt djupt. Benet är svullet från ca en dm över såret (vid kastanjen) och...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: lil-sis
·
B
Hästvård Letar efter ny hovslagare då den andra gör mig irriterad pga att han aldrig dyker upp på avtalad tid. har tittat på hovslagarföreningens...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: HannaZ
·
A
Hästvård Är tyvärr alltför okunnig om skoning och vinklar etc men har roat mig med att kolla "avskodda", begagnade skor och hur de slitits...
Svar
4
· Visningar
1 975
A
Hästvård E det verkligen bra? För en jag ratade med som sköter en fjording sa att "gubben" som äger fjordingen avmaskar den varje fredag hela...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Magdalena
·
P
Hästvård Har en shettis som har haft fång minst två ggr, senast förra året. Pga detta har vi tagit det väldigt försiktigt med bete och sådant i...
2
Svar
29
· Visningar
2 790
Senast: plastik
·
Hästvård Idag var vet här och vaccinerade hästarna. Jag fick då tillfälle att prova ProteqFlu, ett vaccin innehållande levande virus av en...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Gammeln
·
L
Hästvård Med ivermectin som substans. någon som vet vad det heter? Har letat i tidningar efter annonser på det men hitta det inte.. Funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: Centaur
·
I
Hästvård Jag gjorde en klinik-besiktning på min häst för två veckor sen eftersom jag ska byta försäkringsbolag. Men idag när jag ska ta fram...
Svar
1
· Visningar
968
A
Hästvård Någon här som använt någon magnetprodukt för läkning eller liknande på häst med goda resultat? Ex. magnettäcke, paddar, boots mm Alltid...
Svar
3
· Visningar
1 699
Senast: pialotta
·
S
Hästvård En kort liten fråga smittar rävskabb till hästar?
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: semlis777
·
B
Hästvård ...ang köpa utdömd spatthäst. Jag har febrilt letat efter ställen att läsa om spatt, uppkomst, symtom prognos mm. Jag hittar inget bra...
Svar
8
· Visningar
2 784
Senast: Boj
·
T
Hästvård Va e det bra för??? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: shapiro
·
N
Hästvård Vad har hovslagarn gjort för åtgärder? Vad har ni för skor, vanliga eller PG-beslag? Vad använder ni för foder? Hur går det för era...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: josse_horses16
·
S
Hästvård nu efter att jag har tatt in hästen från betet så har jag märkt det att hon kissar mycket mer än vad hon brukar göra & det luktar...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: Cesam
·
B
Hästvård Har en åring som är till synes helt frisk. Gott hull, ingen feber, snuva mm. Vi har tyckt att urinet sett lite konstigt ut så...
Svar
3
· Visningar
2 245
Senast: Gulig
·
H
Hästvård Min shetland kliar svansen i boxen så det blir bara en stor tuss kvar i svansfästet.Hittar inga konstiga kryp eller utslag. Vad kan man...
Svar
12
· Visningar
11 794
Senast: Hästen
·
Hästvård Pållen har fått en liten hovspricka på ena bakbenet. Den är inte särsklit stor, bara så att man precis kan se att där är en lite rand...
Svar
5
· Visningar
1 594
Senast: HannaZ
·
S
Hästvård När jag rider/leder min ponny så liksom knäpper det i ett av hennes bakben, men hon går inte konstigt, ingen hälta lr nåt och hon uppför...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: StarEmma
·
T
Hästvård Jag vill bara veta hur jag gör... jag har hört lite hur jag ska göra, men jag är inte riktigt säker.... Någon som vet hur jag ska göra?
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: sweep
·
S
Hästvård Jag har försökt att klippa den på hösten men saxen tar inte!!! Inget fel på saxen då jag klipper halvbloden hur lätt som helst och...
Svar
17
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar