Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade mitt 20-åriga sto halt i hagen vid lunchtid idag. Reagerade på att hon inte gick i den änden av hagen som den andra hästen...
Svar
6
· Visningar
3 136
Senast: aiquen
·
M
Hästvård Varför får hästen tjocka kotor. Hästen har väl sammansatt foderstat o haft det sen betes intaget (ca 10 aug) rids varje dag.och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett sto som är grinig vid brunst och undrar om munkpeppar kan hjälpa. Nån som provat?? Finns det biverkningar??
Svar
3
· Visningar
1 687
Senast: Centaur
·
P
Hästvård När ska man klippa sin ponny första gången för året? Är början av oktober lagom? Han får en riktig björnpäls i november och det är inte...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: malört
·
P
Hästvård Min häst blir väldigt svullen i benen om nätterna. Är det en bra idé att linda benen på nätterna? Man har ju hört alla tusentals...
Svar
18
· Visningar
7 580
Hästvård Hur behandlar man det? Kan man spola ögat med nånting? Vet ej om det är nån skit hon har fått i ögat nämligen!
Svar
12
· Visningar
3 911
Senast: strumpan
·
L
Hästvård En kort fråga; När kan man tidigast avmaska mot styngflugan? Vi brukar avmaska mot styngflugan runt november, men jag har hört att det...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Moppe
·
P
Hästvård Sá, jag var alltsá och röntgade min häst idag, 9,5 mánader efter att hon fick benbrott i knätrakten (fibia tuberosity). Allt har gátt...
Svar
9
· Visningar
1 571
Senast: Pirayan
·
Q
Hästvård behöver lite tips och råd om hur jag ska göra med min pålle nu när han ska skos. han skos med ca 8 veckors mellan rum alltså om jag skor... 2
Svar
27
· Visningar
2 329
Senast: Butterfly
·
A
Hästvård Vårt New Forest sto började att bli stel för några veckor sedan... Blev mer o mer.. Så vetrinären kom. Han sa att det var i första...
Svar
12
· Visningar
4 126
Senast: Amica
·
M
Hästvård är så trött på att hovslagare aldrig kan passa tider. antingen dyker de upp ett par timmar för sent eller så dyker de inte upp alls...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt halvblod är så jäkla pälsig, kan han vara sjuk på något sätt? Pigg och glad f.ö.
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: SaraMara
·
Hästvård Inget beslut är fattat än, men det lutar väl åt att min fina pojke kommer få bli valack inom överskådlig framtid. :( Det som får mig att...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: martha
·
Hästvård Vad är det i torven som gör det bättre än spån till hosthästar. Torven dammar ju också.
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Millz
·
P
Hästvård Hjälp, hjälp, hjälp! Min ena häst fick i februari en _liten_ svullnad precis vid sidan av ganachen (kommer tusan inte ihåg stavningen...
Svar
18
· Visningar
3 405
Senast: Pyrusan
·
B
Hästvård Min medryttarhäst fick i våras små "pluppar" på båda sidor där sadelgjorden sitter. Red då med en neopren sadelgjord från hööks, sen...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: jumperjolly
·
B
Hästvård Bilder på hästen \"inuti\" Var kan jag hitta bilder på hästen? Jag vill ha ett skelet. Och sen vill jag ha en bild ¨där hjärta njurar...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Zaga
·
J
Hästvård Ville bara lämna ett litet tips.. De som skall avliva sin häst och har egen mark har sedan 1999 rätt att begrava den. Vill du veta mer...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: Moppe
·
A
Hästvård Det har en häst som jag vet, en stor halvblod! Veterinären hade sagt att han inte fick hoppa elelr bli longerad, men nu när jag kollar...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: Amia
·
X
Hästvård Vet inte riktigt vad felet är på honom... Biter mot magen och håller på. Han gjorde detta från början då jag köpte honom om kvällarna... 2
Svar
23
· Visningar
5 207
Senast: adore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka