Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, undar om det är någon som mockar ur sina hagar när de avmaskar? om man först har hästen i ena hagen, sen avmaskar låter hästen gå...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Mitt varmblod har fått denna svampinfektion. :( Den är inte så allvarlig, hon har en massa pluttar här och där. De ömmar inte och hon...
Svar
4
· Visningar
2 114
Hästvård Har fått tips om detta som lämpligt "tillskott" till min kuse med återkommande ledbesvär. Skall tydligen vara mer effektivt än rent...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: SaraMara
·
B
Hästvård Klippte min ponny idag, eller iaf försökte klippa! Halva rumpan, halva magen och lite fläckar här och där blev inte klippta... Till en...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan någon hjälpa mej med råd. Jag har ett 1-årigt litet New Foreststo, som fått problem. Avmaskade henne med Noromectin i början på...
Svar
5
· Visningar
2 511
Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Nina83
·
Hästvård Min pålle har misstänkt hovböld,min hovslagare sa.....ta bomull indränklt i jod,lägg det runt hela hoven och linda.Detta ska jag göra i...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Är det karenstid på djävulsklorot? Hur lång i sådana fall?
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Boj
·
B
Hästvård Hej Mitt sto har blivit väldigt konstig. Det började med en hälta på hö fram men som visade sig vara hö bak. Hon fick behandling med...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: mandalaki
·
Q
Hästvård fick igår tipset om att det jag trott varit protein knölar har idag visat sig varit älg flugor som "bor" på min häst!!! :eek: letade...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Boll
·
R
Hästvård Min syster har drabbats av mul å klövsjukan som tydligen inte är farlig för oss människor..men hur ä det för hästar...har hästen på...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Jag behöver lite tips på hur vi kan fixa min medryttarpållas hovar. Dom är otroligt torra och sprukna. Hon går nu barfota eftersom...
Svar
13
· Visningar
2 323
Senast: Corax
·
F
Hästvård Den typen av svullnader på benen som går ner när man rider, vad orsakas det av egentligen? Hur förebygger man dem?
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Corax
·
B
Hästvård Hur går en avlivning till? Vad kostar det? :confused:
2
Svar
29
· Visningar
10 723
B
Hästvård Är det försent att klippa nu? Hade inte tänkt att göra det i år, men jag känner att jag måste nog det, hade tänkt att klippa halsen och...
Svar
5
· Visningar
756
·
B
Hästvård Min häst äter skit! Praktiskt att man inte behöver mocka MEN inte särskilt kul...Vad är felet? VAD skulle DU göra? Vet säger att hon har...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: Tess82
·
Q
Hästvård Hur ofta och vid vilken tidpunkt brukar ni avmaska mot bandmask? Motivera gärna ert svar.
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Magdalena
·
Hästvård Idag drog Stormy sin sista suck :cry:. Han tog emot sprutan lika snällt som vanligt och förstod aldrig vad som hände, allt gick väldigt...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
·
K
Hästvård Innan mitt långa uppehåll skaffade jag mig flera års hästvana och kunskap om saker och ting... ...men jag ska erkänna att jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: mizz_perfect
·
S
Hästvård Ena pollan är krasslig, hon har 39.4 i temp och är supersvälld i alla fyra benen...och då menar jag inte lite svälld utan hon står på 4...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Sudd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈