Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Igår när min häst skulle klia sig på bakdelen så verkade det trögt att komma sig dit han ville. Han slängde då huvudet rätt kraftigt...
Svar
3
· Visningar
2 581
Senast: superstar
·
K
Hästvård Olika mask-\"sorter\" En häst i stallet hade massor med STORA röda maskar i sin avföring när vi avmaskade, såg tydligen ut som blod...
Svar
16
· Visningar
2 661
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vad kan följderna bli om man travar och galopperar på hård mark?
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: kopparberg
·
T
Hästvård Skadar det hästen att man rider på asvalt varje gång vid ridturen??? :rofl:
2
Svar
25
· Visningar
2 625
Senast: tratten
·
F
Hästvård Lite tidigt ute kanske, men men :p Man ska ju helst ha olika sommarhagar åren efter varandra, dvs en sommarhage ska få vila en hel...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: FTW
·
L
Hästvård Hästarna i stallet (2 st) har sedan december "turats om" att ha kolik. Fullblodet 2 ggr,då veterinär fick kallas ut samt en lättare...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Lazy
·
R
Hästvård Hur pass farligt är det när en hopphäst har fått diagnosen spatt (endast på röntgen), inga men av det? Kan man avla på en sådan häst...
Svar
3
· Visningar
2 279
Senast: mandalaki
·
K
Hästvård Har märkt att hästen jag nyss köpt (vet bes u a)vilar sitt ena bakben mer än det andra.Börjar undra om det finns nåt gammalt som...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Kurant
·
C
Hästvård \"Knäppningar\" i ryggen... Hej! Jag har en häst som det knäpper i ryggen på. Om hon tex står i stallgången och flyttar ett steg fram...
Svar
6
· Visningar
1 672
Senast: Cleooo
·
B
Hästvård Har haft problem med mugg på en av hästarna, har provat med allt möjligt, grönsåpa, Aloe Vera etc, utan resultat. För 6 dagar sedan...
Svar
9
· Visningar
909
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Har ett shettis sto som nu efter röntgen inte ska avlas på enligt vet.Hon har ett genetiskt fel som består i att glidytan på vänster...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: SessCa
·
S
Hästvård buhuhuuu :( min häst är skadad (igen). Efter en fadäs i hagen som slutade med en has glidning vänster bak som resulterade i ett skrapsår...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: Tillis
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hovbölder - dela med er av era erfarenheter! Har ett halvblod som helt plötsligt drabbats av TVÅ hovbölder på...
Svar
18
· Visningar
3 252
Senast: loy
·
P
Hästvård Känner lite dåligt samvete. Jag har tre stycken ponnyer; en connemara som är mycket duktig i hoppning och dressyr. En welshkorsning som...
Svar
9
· Visningar
877
T
Hästvård Min häst tror jag har kvarka hur botar man det??
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: blindabelinda
·
M
Hästvård Någon som vet och kanske har några exempel på fall ...
Svar
14
· Visningar
5 723
Hästvård Jag har upptäckt att vår treåring har löss, det började med att han kliade av sig päls på två fläckar, och nu har jag sett att det...
Svar
13
· Visningar
3 323
Senast: Boj
·
L
Hästvård Våran häst har strålröta vet någon om behandlingstider, vad som kan gå galet, ska hästen stå eller ridas??? Vad är bästa behandlingen...
Svar
2
· Visningar
948
R
Hästvård Om man har ridit hårt kan man ju lägga på lindor under natten. Nu är det så att där jag står har de ingen möjlighet att ta av lindorna...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Rianimare
·
Hästvård Tycker att min eksemfria islandshäst kliar sig väldigt mycket. Kliar ofta både man och svans. I går stod hon och kliade sig mot grinden...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka