Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Ni som använder stocksadel. Har Ni filt eller pad under?
Svar
2
· Visningar
898
Senast: stoffe
·
J
Utrustning i era hästsläp, vad vill ni ha för att era hästar ska åka säkert? vad tycker ni om att mellanväggen står på snedden? helllång bom bak...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: CosmicQueen
·
B
Utrustning Är det någon som provat att skicka efter täcken från http://www.exklusiv.se? Det verkar vara bra täcken men jag tänkte kolla om det...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Sir_Pocket
·
L
Utrustning Någon som vet några bra?
2
Svar
20
· Visningar
2 868
Senast: Zsaza
·
A
Utrustning Hur säkert är det? Berätta gärna om hur och vad du beställde samt frakt tiden det tog? Min första tanke är att man faktiskt kan bli...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: AnetteJT
·
F
Utrustning Jag har hittat en annonssida där de säljer stübbensadlar i Tyskland. Sadlarna är begagnade och de är mycket billigare än här i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 133
Utrustning Jag bara undrar om man verkligen ska impregnera om utetäcken med andasfunktion efter att man tvättat dem. Förstörs inte andasfunktionen...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: ang
·
P
Utrustning Hej! vad har ni för erfarenhet av äppelbett? Jag har hört några som använde det och efter ett tag blev bettet liksom vasst. Har ni...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: mizz_perfect
·
L
Utrustning fick en sådann av mamma idag :love: Alltså en sådann som är som en vanlig väst utanpå och med reflex innuti, har inte provat den på...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: MaLu
·
Utrustning Ngn som såg den i senaste Ridsport? Den såldes visst på ngn mässa. Kanske ngn som tom provat eller i allafall sett ryttare rida med den...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: kopparberg
·
Utrustning På framsidan i sista Ridsport. Ngn som vet vad det bettet kallas, och vad det har för effekt? Jag har aldrig sett ett sådant förut...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: kopparberg
·
Utrustning Kan någon här på Buke tipsa om ett dressyrträns? Det ska vara aachen med rätt så bred nosgrimma. Tränset ska vara svart med vit fodring...
Svar
18
· Visningar
1 658
Senast: Calazirya
·
T
Utrustning vet inte om den här tråden hamna där deb ska vara, men jag chansar.. :cool: Jag fick hem min westernsadel från fd ägaren till pollen...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: thereseSvensson
·
Utrustning Och ja, jag har sökt på gamla trådar men är inte nöjd med de svar jag hittat ;) Någon som vet skilladerna mellan sadlarna, samt varför...
Svar
16
· Visningar
3 925
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Utrustning Jag beställde just en sak för X antal hundra kronor för "skojs skull" till min häst. Något han egentligen inte bör/ska ha men som jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 135
Senast: CosmicQueen
·
M
Utrustning Vad har ni för ridvantar? Jag har ett par Mountain Horse svarta ridvantar i nån slags gummimaterial som jag tycker om, de värkar dock...
Svar
15
· Visningar
1 587
Senast: suisyola
·
L
Utrustning Hej! Någon som har några bra tips på hur man kan få sadeln att ligga stilla. Sadeln ligger i bra sadelläge men den glider i sidled...
Svar
2
· Visningar
1 400
Senast: palle
·
W
Utrustning Köp en ståltråd eller en svetstråd,inte för tjock.Tråden måste ligga kvar i det läget som du måttat på hästryggen,när du tar bort tråden...
Svar
3
· Visningar
2 522
Senast: LäderBjörn
·
S
Utrustning vet att det finns en tråd som det står om lädervård, men hur ska man behandla det nya tränset? olja eller läderfett? olja tror ju jag...
Svar
4
· Visningar
1 241
Senast: X_tremless
·
Utrustning Vilken nosgrimma är egentligen snällast av aachen med nosrem eller pullargrimma? undrar detta för jag har hört att pullargrimma inte är...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: LillTihra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka