Jo, det var jag (i blå jacka) som irrade runt och var nyfiken och skulle kolla och lyssna överallt där Lars var.
Jag har en dressyrsadel normal bom och en hoppsadel normal bom och båda sadlarna var avsmalnande baktill, alltså undertill i "bomskåran" (kommer ej ihåg vad det heter). Jag fick inte in tre fingar baktill i "skåran". Vi fick ju se ett exempel på en sådan här sadel idag och den hästen reagerade ju när Lars tryckte på ryggen där sadeln typ slutar. Jag kände och tryckte på min häst när jag kom till stallet och han reagerade inte, förutom när jag kom till stället jag nämnde ovan. Då tittade han på mig, båda gångerna jag gjorde så. Det kanske inte betyder så mycket att han tittade på mig, men man tänker ju endå till... Jag blir också rädd att sadlarna är för tajta så det hämmar musklerna vid manken.
Jag provade mina sadlar utan vojlock och tittade och kände m.m, men jag kände mig så osäker idag, så jag ville inte rida i dem. Jag longerade istället. Ooooo, vad jag ångrar mig att jag inte hade hästen med!!
Ja, jag såg den vita hästen som hade ont i ryggen. Det är egentligen helt otroligt att av typ 7 hästar (eller hur många det nu var) som var där var det 2 som han ville skulle kolla upp ryggen först. Som sagt var, det var OTROLIGT intressant och nyttigt idag! Jag måste absolut vara med nästa gång!