Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Söker efter info om vilka grader Equipe har på sina hoppsadlar, ingen verkar kunna ge svar... :( NÅGON som provat ut en Equipe som vet...
Svar
1
· Visningar
2 639
Senast: Muninn
·
Utrustning Önskar tips om fodrade ridstövlar! Jag fryser! De måste vara i läder och får inte ha några resårer, grova sömmar eller dragkedjor utan...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Centaur
·
Utrustning Har ni några tips och trix på hur man sköter om en hästtransport på bästa sätt? vad ska man kolla? olja? tvätta? lufta? mattan tex, är...
2
Svar
27
· Visningar
4 231
Senast: Messy
·
Utrustning Det är så här att uppe i Värmland där jag har en stuga i en liten by och en bit bort ifrån stugan hittade jag en westernsadel, den har...
2
Svar
37
· Visningar
2 492
Senast: Snowwhite
·
Utrustning Ja, jag ÄLSKAR att skriva önskelistor & gör det fortfarande:) Det är ju kul!:D Vad önskar ni er & vad ska ni ge era hästar? Jag önskar...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Klurar på att bygga ett torkrum och behöver bolla lite tankar samt få lite tips och idéer. Som det ser ut nu så hängs blöta täcken upp i...
Svar
9
· Visningar
3 336
Senast: landet
·
Utrustning Ni därute med mer koll, vilka märken har rejält svängda sadelgjordar? Måste finnas i 50 cm.
2
Svar
32
· Visningar
9 628
Utrustning Jag vill ha bomlös westernsadel att glida runt i skogen med som omväxling till min vanliga sadel. Är inriktad på antingen Freemax...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: Pathmaker
·
Utrustning Hej. (flytta gärna tråden om jag postat fel) Nu börjar jag bli frustrerad. Har en körsele som jag försöker mjuka upp lädret på. Smörjer...
Svar
7
· Visningar
4 423
Senast: Neia
·
Utrustning Rider ni som har väst med jacka över eller under? Där jag bor var det -5 igår, då vill man kanske inte rida i bara kabelstickad...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: tolksele
·
Utrustning Undrar hur sadeln tattersall close contact II är i kvalitén? vilken vidd motsvarar den med om man jämför med tex prestige? Har ni några...
Svar
0
· Visningar
2 281
Utrustning Ska nog ta och köpa mig en egen tömkörningsgjord och egna tömmar nu tänkte jag. Har varit tömkörningsfrälst sen ett tag nämligen... Men...
2
Svar
25
· Visningar
7 449
Senast: Eme_liie
·
Utrustning Någon som vet om höjden som är angiven på t.ex. Hööks hemsida på ridstövlarna är på den högsta delen (den svänga "bågen") eller den...
Svar
10
· Visningar
2 074
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Hur lagar ni era hästtäcken? Tänker framför allt på regntäta täcken. Syr man i dom så är de ju inte så täta längre.. O_o
Svar
7
· Visningar
822
Senast: EmmaN
·
Utrustning Gillar Roman som sadel men skinnet känns lite "halt" och kvalitén är väl inte super. Versaille i kalvskinnet men den är visst svårt att...
Svar
2
· Visningar
923
Utrustning Mina stövlar från Hööks har till slut börjat falla samman efter lång och trogen tjänst. Jag har ett par splitter nya De Niro som jag är...
Svar
14
· Visningar
2 000
Utrustning Vi är på jakt efter en ny bil att kunna dra hästtransport med och behöver lite tips. :) Idag har vi en Kia Sorento och vi är egentligen...
Svar
6
· Visningar
2 291
Senast: super
·
Utrustning Hej på er! Snart är det dags för SIHS och på inköpslistan står ett par nya stigbyglar till dressyren. Vilka stigbyglar har ni, och vad...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej! Är i färd med att uppdatera min stallgarderob (som i nuläget mest består av avlagda udda gamla plagg), vill ha VARMA men SMIDIGA...
Svar
6
· Visningar
2 264
Utrustning Ni som har lite bättre koll än mig, kan ni ge lite input. Känns som storleken blir knasig, att hästen är "för kort" mellan käkrem och...
Svar
15
· Visningar
4 320
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18