Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Jag har ett litet problem med en unghäst i stallet. Det är så att när jag skall ta in min häst (L) från hagen och jag måste gå efter...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Dainty
·
S
Träning Hur kort binder ni i transporten? Har transportgrimskaft från mittöglan på bommen upp i den andra öglan på bommen och sen till grimman...
Svar
6
· Visningar
1 460
Senast: fejko
·
H
Träning Jag har blivit medryttare på en häst i ett litet stall om 4:a boxar. Ägaren till min medryttarhäst har 2 hästar, men ena är skadad. Det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 760
Senast: Gumman
·
B
Träning Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: shampiz
·
Träning Mitt shettis sto på 5år är väldigt egen av sig. Hon flyttar sig för tryck sidleds och hon lyssnar på kommandon men flyttar sig inte vid...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: panzy
·
B
Träning Jag skulle vilja ha tips på bra böcker om NH. Gärna böcker med steg-för-steg.
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: piggy
·
V
Träning Märker ni nån skillnad hos era hästar? Min fröken är inte så lättlastad, hon kastar sig bakåt, brukar även kasta sig bakåt på bakbenen...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Nightrider
·
M
Träning Håller på att rider in/till en 5 årig arabtös som har lite egna ideer. Tjejen som "satt" in henne missade dock enligt mig en ganska...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: elronne
·
T
Träning Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: Nafayette
·
K
Träning Jag har köpt en alldeles egen häst, och undrar över några saker: hur gör man när man anländer med hästen till stallet, ska man in i...
Svar
9
· Visningar
5 882
Senast: Summerflower
·
Träning lämnade Sessan jordelivet.. Efter 11 års runtflackande i detta land så fick hon ro... Gud nåde den som säljer en sjuk häst...
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: Summerflower
·
L
Träning ...Igår duschade och schamponerade jag min häst ... Jag stängde ala dörrar så det inte skulle blåsa.. och sen satte jag på lagom varmt...
2
Svar
20
· Visningar
2 544
Senast: Poxz
·
Y
Träning Igår lasttränade jag mitt föl. Han gick rätt in vilket var väldigt skönt! :love: Men någre frågor och funderingar dök upp! När jag...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: yez
·
Träning Mitt stora, klumpiga och ouppmärksamma sto backade rätt OK idag, det var stundtals segt och ovilligt, men ibland helt godkänt och...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: caballus
·
N
Träning Hu mycket kan man \"köra\" med en unghäst? Ni som har/haft unghästar som ni tränar/tävlar.Hur mycket kan man tävla då? Vilken ålder är...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: Oscar
·
Träning Om följden av ouppmärksamhet är olydnad kan man ju "bestraffa" olydnaden, men om det inte finns någon konkret olydnad, vad gör man då?
Svar
2
· Visningar
985
Senast: brom
·
M
Träning När jag köpte min häst var han 4 år och gick ensam i en hage fr han var utmobbad av de andra. Han kom till mig och hans hagkompis blev...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: bengall
·
P
Träning Jag har börjat rida ett 9årigt varmblodssto som är jättegulligt på alla sätt och vis,men problemet är att hon inte lyssnar på mig. Jag...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: bengall
·
Träning 1. Vet ni någonstans där jag kan läsa om seven games på nätet? Eller vill ni förklara kärnan i dessa "lekar" för mig? 2. Vad tycker ni...
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: Cattis_E
·
B
Träning Hej! Jag tränar väldigt mycket NH med mina hästar. Alla hästar utom en går på transporten utan problem. Jag har åkt en del med denna...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp