Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Hade galoppat min häst i full fart ute i slasket igår, och travade av på lång tygel som jag brukar. Men istället för att jogga lite...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 605
Senast: Badger
·
T
Träning Jag rider på ridskola, islänningar. Det jag undrar över är detta med säkerhet, hur gör ni andra? Ställer ni alltid upp på...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Pansi
·
O
Träning Rider en häst som inte svarar på galopp skänkeln. Frågan är då hur får jag hästen att galoppera när jag lägger till skänkeln?? Hästen...
Svar
8
· Visningar
1 005
Senast: Angelique
·
Träning Ska jag bli arg på min häst eller bara försöka lugna henne när jag hämtar in henne sist från hagen och hon nästan springer ner mig och...
2
Svar
34
· Visningar
2 534
M
  • Låst
Träning Jag har ett stort och rätt smärtsamt problem. Det är såhär att när jag rider, så spänner jag mig oerhört mycket i högra axeln. När jag...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: mysko
·
G
Träning min lilla häst är underbar att rida ( tycker inte bara jag:)) men hon är världens bitch i boxen, strycker örona bakåt och så där, ibland...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: nyponros
·
F
Träning Hej! hade ingen aning om vart jag skulle lägga den här tråden, flytta den om den ligger knasigt. Jag tänkte höra om det är någon som...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: sthu
·
A
  • Låst
Träning Hej Har en ponny med hög manke och smal rygg. Har provat ett antal sadlar men inte hittat någon som ligger riktigt bra. Är det någon...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Träning hej!! Min lilla syster har en liten shettis, nu undrar jag om ni tycker hon är för stor för henne?? min lillasyster är 13år , 147cm...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Epona
·
U
Träning Mitt sto, 11år hlb. Är så arg hela tiden. Vet inte hur jag ska göra med henne. Öronen bakåt och "småklapprar" med tänderna mot mej...
Svar
18
· Visningar
3 869
R
Träning hej, hur gör ni när ni får hem nya hästar, ställer ni dom direkt i hage elr box? vad gör ni lix?:D:d.
2
Svar
27
· Visningar
2 419
Senast: startpompe
·
H
Träning hejsan jag söker en bok och tips och råd hur man tömlongerar på bästa sett, vilken utrustning som är bäst lämpad med mera. jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Fahlis
·
L
Träning Jag har ett litet jobbigt problem med mitt sto. Hon är 8 år i år dessvärre är hon nog inte mer än 3 år i skallen. Hon är världens...
Svar
10
· Visningar
1 024
Träning Jag har en fd. kallblodstravare som jag har haft i fyra år, han är 17 år nu och jag har stall hemma på gården, men grejjen är den att...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Ponnytant
·
H
Träning Förlåt om det redan finns en sån här tråd, jag hittade ingen iallafall... Men jag såg ett varmblod till salu, som var "gångarts...
Svar
18
· Visningar
1 291
Senast: cili
·
D
  • Låst
Träning Jag är medryttare på en varmblodstravare på 7 år. Han har dålig ryggmuskulatur och vill därför gärna ha tips på bra övningar för att...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag har nu gått från min gamla hetsiga travare till en välskolad halvblodsvalack. Jag blev helt förvånad över vilken skillnad det blev...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Ponnytant
·
B
Träning Nu kommer äntligen en liten glad tråd här :) Idag har jag gått ca 4,5 km med min sköthäst, runt hela byn. Det var jätteroligt för att...
2
Svar
22
· Visningar
2 914
Senast: rachan
·
D
Träning Vad har ni för erfarenheter av att ha kanin tillsammans med häst i en box?
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 086
Senast: AnnikaS
·
Träning min häst kommer att bli ensam från den 8 februari då jag på grund av olika omständigheter måste göra mig av med min sällskapsponny...
2
Svar
36
· Visningar
2 249
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV