Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hur "väcker" man hästen lättast? Min häst lyssnar ju på mig och gör det jag ber honom om, men det känns som att det tar ungefär en kvar...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Jag har en undran ... hur länge är det "normalt" att en ny häst testar sin nya ägare och anpassar sig till sin nya miljö? detta är...
Svar
3
· Visningar
1 536
·
M
Ridning Visst e inte skänkelvikning bärande utan lösgörande? Eller har jag fattat totalt fel? Och i Dansa med hästar så står det att det gör...
2
Svar
36
· Visningar
4 490
I
Träning Hjälper en tjej med henne kallblodstravare som är väldigt dominant och ranghög. Han har börjat springa över en genom grinden när man ska...
2
Svar
38
· Visningar
4 112
Senast: jonte
·
C
Träning Ska låna/hyra ett släp och så ska jag packa lunchkorg och på morgonen ska jag ta min häst och sätta mig i transporten och vänta ut honom...
Svar
13
· Visningar
1 596
Senast: cranberry
·
K
Ridning Tycker att man ser en tendens ute bland "barockryttare" att allt ska hända så fort helt plötsligt. Ekipage som knappt kan rida skolorna...
Svar
11
· Visningar
2 422
Senast: Antti
·
P
Träning Måste bara få dela med mig av lite glädjestämming här! :) Det är nu ca 5 år sedan jag började lära mig om nh och dess innebörd. Mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 723
Senast: Annika_L
·
B
Träning Natural hund manchip får det väl hete då :D Provade det med min hund och hjälp vilken kontakt vi fick=)
Svar
7
· Visningar
1 725
·
N
Träning Har en kompis som äger en 5 årig valack.Han har (enligt dom) dålig balans eller rättare sagt så vet han inte riktigt vad han ska sätta...
Svar
12
· Visningar
2 104
Senast: loch
·
E
Träning Kan någon berätta hur ni har gjort när ni har två hästar och ska iväg med en av dem över en dag och den andre blir helt tokig. har ni...
Svar
6
· Visningar
1 915
Senast: Ramona
·
Träning NH & ni som tror ni vet hur hästar tänker! Hjälp hitåt! Min foderpålle har börjat med något mkt konstogt när han ska tas in. Tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 917
Senast: Lenis
·
Ridning Ja, jag är då ganska nyligen styrd in på barockridning á la AR á la BB. *S* Jag har varit på två helgkurser, en för MH och en för en av...
Svar
18
· Visningar
2 826
Senast: IngelaH
·
Träning Har precis fått hem min foderhäst och vi har ett litet problem! Om jag går inne i hagen så går hon ett par steg bakom mig hela tiden...
2
Svar
20
· Visningar
2 800
Senast: KungTulle
·
A
Ridning Kan ni ge tips på en bra stång, för islandshäst, som kan användas till ridkapson? Vi är ganska nya på denna sorts ridning, men efter...
Svar
9
· Visningar
2 282
Senast: Amelia
·
Träning Fick se en sak idag som jag inte tyckte var speciellt trevlig, vi hade löshoppning och när en av tjejerna skulle gå runt ett varv med...
2
Svar
36
· Visningar
3 388
·
S
Träning Ni som har hästar som stampar och lever rövar i tranporten..hur tränar ni för att få bort det ? Har en häst som är bra att lasta går i...
Svar
11
· Visningar
1 767
Senast: Gunther
·
Träning Det är alltid kul att hitta nya roliga och nyttiga länkar, så jag tänkte att vi kanske skulle utbyta lite favvosidor mellan varandra :)
Svar
6
· Visningar
1 660
·
S
Träning Spöregn...Spöregn...dagar i ända..Har ingen lust att rida, men pollen blir ju lite lätt rastlös..Hagarna börjar bli leriga och dom vill...
2
Svar
26
· Visningar
3 243
P
Träning Jag har en fjordvalack som jag har ägt i några månader. Tyvärr har han de senaste åren varit rätt ohanterad och jag upplever inte det...
Svar
6
· Visningar
2 166
·
Träning jag skulle vilja ha ett litet utlåtande. Jag har precis köpt min häst (haft henne i 5 dagar) och har blivit erbjuden en plats på en...
Svar
7
· Visningar
1 489
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka