Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning och funderar på var jag ska placera honom i stallet. Han har hela tiden stått bredvid sin mor utan problem. Men nu har han ju varit...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: caballus
·
Träning Jag tänkte träna på att lasta min häst själv, vilket kan vara bra om man någon gång är utan medhjälpare. Alltså, när man har hästen till...
Svar
7
· Visningar
1 512
Senast: bitta
·
B
Träning Ska nu i veckan åka iväg med min fjording till klinik för röntgen mm. Nu är det så att han har kommit på sin enorma styrka och har hänt...
Svar
5
· Visningar
1 690
Senast: Joyride
·
S
Träning Jag och/eller min häst har onekligen mycket lättare att fatta galopp från skritt än från trav. Även från halt och ryggning får vi en...
Svar
13
· Visningar
3 369
Senast: lil-sis
·
R
Träning Håller på att köra in min 3åriga shettis och tömkör just nu en del, tömlongerar osv. Han älskar att jobba och skutta lätt på i både...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: maximilia
·
W
Träning Hur har ni löst detta med vindskydd, utfodring etc? Vilka raser har ni? :idea:
Svar
13
· Visningar
2 091
Senast: Mela99
·
B
Träning Hej! Vi har en 12-årig c-ponny som har börjat testa min dotter vid skötsel. Vi har haft honom i snart 5 månader. Från början kunde han...
Svar
5
· Visningar
2 131
Senast: susanne
·
C
Träning Jag har en 7 årig valack.Han har alltid varit jätte lättlastad.(Har åkt transport sen han var liten) Men inte nu längre. Han gick alltid...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: Camarotheking
·
Träning ...............WOW säger jag bara, inte för att jag är nytänd för faktan utan för att detta kan skapa en hel del diskussion eller mycket...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: flyingelefant
·
T
Träning Har haft min pålle nu i ca 5 veckor och han har lagt sig till me en väldigt ful och irriterande ovana...han vägrar nämligen gå in i...
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: Daydream
·
P
Ridning jaha så har man fått bastning av tränaren för att jag daltar med unghästen ( 6år). Eller snarare så att jag nu måste gå från...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 295
Senast: josse
·
S
Träning Min hingst är väldigt hingstig... så jag undrar om det finns typ något sorts piller som gör honom mindre hingstig.. Jag tävlar med...
Svar
10
· Visningar
1 467
Senast: BJÖRKIS
·
T
Träning Kan man ha en longerdelta på tränset när man longerar? /L
Svar
9
· Visningar
3 184
Senast: Qodrofenia
·
Träning Hej, gör ett arbete på min skola om naturell horsemanship men på en punkt kör jag fast hela tiden. VEM startade naturell HM?? Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Mike
·
B
Träning Min häst kan vara mycket svårsadlad. Det är inte så att hon hugger och sparkar eller så, men hon snurrar runt jätte mycket och ibland så...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: vovicockokanon
·
Träning Nu var det länge sedan jag var och läste på det här forumet...kanske har något med det att göra!? :smirk: Jag känner iallfall att jag...
Svar
7
· Visningar
1 630
Senast: _EVL_
·
T
Träning Har hört att Jordbruksverkaet på att stifta en ny ´lag´. Som gäller att alla hästar måste tas in var 12:e timme dom får alltså inte stå...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 979
Senast: TomasN
·
Träning In & Utsläpps tider? När släpper ni ut/tar in era hästar? Jag har precis flyttat mina till eget stall och funderar lite på om man inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 459
Senast: Arabizar
·
K
Träning jag har försökt lära min häst att buga, men jag vet inte hur jag ska gå vidare. han böjer sig och tar godis mellan benen. men sen...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Arabizar
·
T
Träning Har två ston som rids båda två. Det ena stoet VÄGRAR lämna det andra. Om man tillslut efter mycket tjat och list lyckas få iväg henne så...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: CosmicQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp