Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning min häst och jag har jätte fin kontakt och hon är alltid pigg å alert men i bland när hon står och vilar, i bland annars oxå, så...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: unki
·
P
Träning Hej! jag skulle behöva lite tips och ideér till hur man kan göra en ryttare mer säkerare på sig själv. En god vän till mig har en häst...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: Philomena
·
T
Träning när man tränar en ettåring att lyfta bakbenen, vad gör man när han sparkar bakåt om man håller kvar det några sekunder.det är ju så att...
2
Svar
23
· Visningar
2 829
Senast: loosy
·
T
Träning Min fyraåring har kommit på en ny kul grej, innan var det stegring, man bockar o sparkar bakut istället! I min värld så tycker jag att...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Elizette
·
Träning Jag undrar om någon har en ide om vad som rör sig i hästen huvud när de inte vill gå framåt själv? Jag har lite problem till och från...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 213
Senast: twinstar
·
J
Träning Varmblod har jag då.. han älskar och hoppa kan styra mot hinder alldeles själv har dock inte hoppat honom så mycket har varit lite rädd...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Johanna_Agge
·
I
Ridning "Innan man börjar piaffen är det bra att lära hästen lyfta sina bakben på kommando och sätta dem under sin egen tyngdpunkt. Detta gör...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Ajabaja
·
Träning Jag har nu fått klara besked från Ridsportsförbundet ridsport.se Advokat som svarade Hästliv TV4+ Lotta Alla svarar Du leder hästen på...
2
Svar
23
· Visningar
2 636
Senast: shapiro
·
H
Träning Får höra rätt ofta att stallet eller rättare sagt att boxen är hästens hem och att där ska den få vara ifred. Rätt komisk med tanke på...
2
Svar
25
· Visningar
2 151
Senast: angelaL
·
K
Träning Konstig fråga kanske, men jag undrar så här: Om man har ett sto som är sur och dominant i hagen, men som inte kan stå ensam i stallet...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Tassetass
·
M
Träning Har för tillfället ganska stora problem när jag ska iväg med ponnyn. Om jag är hemmoch bara tränar, alltså inte ska iväg, så går han...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: montgomery
·
A
Träning Funderade lite.. Vi har nämligen en ponny som står i vårt stall som är import från irland som de inte vet så mkt om.. Och han ska vara...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: akktern
·
L
Träning Hejsan! Det är så att min häst inte klarar av att stå själv inne i stallet när min kompis rider, hon blir helt tokig, hoppar o sparkar...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: Thuja
·
Träning efter att ha läst lite om männens sits på senior började jag fundera på hur man egentligen ska sitta. trots mina 16 år i sadeln börjar...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Carmenzita
·
Träning Har upptäckt ett litet problem med min medryttartös nu de senaste veckorna.. Innan betäckningen i somras älskade hon att bli kliad och...
Svar
8
· Visningar
1 806
Senast: Zody
·
Träning Idag när jag var på löshoppning med mitt sto. så var de lite försenade så jag fick leda henne runt lite på gårdsplanen. Jag gick även in...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Xeline
·
I
Träning Måste ha råd! Har en vallack som är i stort sett ohanterad, 3½år, en islandshäst. Beskriven som mycket känslig, jag har bara haft honom...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Blaze_Of_Glory
·
K
Träning Är det några här som har erfarenhet i att ha ridit eller kört häst i någon form av cortege? Har ni några bra tips på hur man kan...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Darbhanga
·
T
Träning Jg har en häst som fram till nu varit VÄLDIGT rädd för hovslagren, men igår så ringde medryttaren och sa att hennes syrra hade verkat...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Madelene
·
  • Låst
Träning Jag ska transportera min ponny från Gränna till Uppsala och funderar på att anlita en hästtransportör. Någon som har någon erfarenhet av...
Svar
2
· Visningar
2 611
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp