Hästnyheter

Här hittar du hästrelaterade nyhetstrådar. Huvudmoderator: Gunnar

Filtrera med prefix:

Hästnyheter (Stallmagasinet) En kurs i grundläggande hästkunskap för vårdpersonal inom akut-, prehospital- och primärvård arrangeras den 31/1 och...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) "Jag har nästan aldrig köpt något djur. De kommer till mig." Eva Lindéus är visserligen singel men knappast ensam...
Svar
0
· Visningar
693
·
Hästnyheter (Hallands Nyheter) Detta var huset där en pisksnärt kunde sätta hingstar i sken och den som viftade efter en fluga med...
Svar
0
· Visningar
680
·
Hästnyheter (Sveriges Radio) Det blir allt vanligare att människor ordnar begravningar för sina döda hästar. Förra året hölls 27 hästbegravningar...
Svar
0
· Visningar
772
·
Hästnyheter (UNT) Voltigetävlingen på trähäst i Frösåkershallen i Östhammar 20-21 januari var den fjärde i ordningen. Intresset för den har växt...
Svar
0
· Visningar
767
·
Hästnyheter (Travronden) Som Travronden skrivit tidigare idag har norske Bergentränaren Ove Wassbergs häst Uppercut Flevo testats positivt av...
Svar
0
· Visningar
1 030
·
Hästnyheter (NT) Niclas Aronsson, ägare av Vikbolandstaxi, är misstänkt för arbetsmiljöbrott innefattande grovt vållande till annans död efter...
Svar
0
· Visningar
767
·
Hästnyheter (Östgöta Correspondenten) – Jag tycker det var ett bra möte, säger Mats Roth, som sedan knappt två månader tillbaka är ny ordförande...
Svar
0
· Visningar
781
·
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Camilla Flodkvist har precis bytt jobb, är nygift och fyller nu 30. - Det känns som jag har kommit in i en ny fas...
Svar
0
· Visningar
952
·
Hästnyheter (Dagbladet) Vi är vana att se henne i jeans och tröja. Men i garderoben hemma hos "Bonde-Magda" ryms allt från en klarröd balklänning...
Svar
0
· Visningar
1 025
·
Hästnyheter (Ridsport) De två tyska stuterierna Sprehe och Grönwohldhof har enats om ett samarbete som inleds redan till årets säsong...
Svar
0
· Visningar
691
·
Hästnyheter (Ridsport) Amsterdam gör till helgen en ”Göteborg Horse Show” med världscupdeltävlingar i både dressyr, hoppning och fyrspann. Enda...
Svar
0
· Visningar
623
·
Hästnyheter (ATL) En ny muskelsjukdom på häst har uppmärksammats i Europa. Sjukdomen, atypisk muskelglobinurie, drabbar hästar som går ute större...
Svar
7
· Visningar
1 792
Senast: lordensmatte
·
Hästnyheter (ATG) Sagan om Hot Tub fortsätter - och blir allt mer sagolik. Segern i Prix de Brest gav drygt 450 000 kronor. - Min största seger...
Svar
0
· Visningar
636
·
Hästnyheter (Sveriges Radio) Det blev inget fjärde år i rad för Järvsöfaks. På fredag kväll blev hästen Going Kronos utsedd till Årets Häst...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: moonlightgarden
·
Hästnyheter (Metro) Hot Tub är vinterns svenska häst i Frankrike. På söndagen vann han storloppet Prix de Brest på Vincennes-banan i Paris med 460...
Svar
0
· Visningar
902
·
Hästnyheter (Travronden) Femårige One du Rib (e. First de Retz) gjorde processen kort med sina betydligt mera rutinerade konkurrenter i söndagens...
Svar
0
· Visningar
703
·
Hästnyheter (ATG) Segergesten och segerleendet avslöjade hur mycket han njöt. Åke Svanstedt vann V75-Mästaren och tog hem den åtråvärda...
Svar
0
· Visningar
716
·
Hästnyheter (Travronden) Björn Goops 501 årssegrar under 2006 har knappast undgått någon. Titeln Årets kusk gick till Björn Goop vid Årets...
Svar
0
· Visningar
698
·
Hästnyheter (Travronden) Frågetecknen är många inför Prix de Cornulier (700.000 euro) - liksom antalet hästar med segerchans. Insert Gédé-tränaren...
Svar
0
· Visningar
624
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama