Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag funderar på att gjuta en sockel i mitt stall där en ny vägg ska sättas upp. Dels för att golvet inte är helt i våg (för att lättare...
Svar
4
· Visningar
3 427
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ta in några hästar på in/tillridning i sommar, har än så länge 3st hästar bokade. Jag tar 3500/mån och efter jag betalat...
Svar
5
· Visningar
1 675
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik Stallet är reklangulärt och befintlig byggnad med måtten n 9*18 m. Längs med varje långsida skall det finnas en dörr. Dörren ut mot...
Svar
18
· Visningar
2 255
Senast: lizan
·
Anläggning Jag och min sambo köpte vår första gård i höstas och trivs verkligen urbra! Till gården finns ca två ha åker som vi kommer använda...
Svar
17
· Visningar
2 511
Senast: Maja_Kandi
·
Hästmänniskan Jag har ett sto hemma, hon har varit runt lite i sverige (världen?), bl.a hos hästhandlare. Hennes pass har kommit bort någonstans på...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Min b-ponny är importerad från Danmark från början. 2007 el. 2008 om jag har fattat det hela rätt. Första Svenska ägarbeviset är reggat...
Svar
3
· Visningar
2 264
Senast: Görel
·
Anläggning Håller på att planera mitt stall nu och kollar på boxar och boxstorlek. Mitt stall som jag skall sätta upp är 9,6x9,6m . Normala...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 128
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Har ni fått mail från "Zhora Hassan"???
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: lewellyn
·
Ekonomi & Juridik Ni som har har/haft sto och föl inackorderade, hur mycket betalade ni för fölet i förhållande till normalhyran? Hur var det med...
Svar
14
· Visningar
3 107
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik Någon som har erfarenhet av hästjobb utomlands eller i sverige? Jag är nu inne på idén att jobba i storstall antingen någonstans här i...
Svar
5
· Visningar
1 321
Senast: hermulen
·
Hästmänniskan vet inte vad jag ska lägga denna tråden , men ligger den fel så får ni gärna flytta den. hur ska man göra för att få länstyrelsen att...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Kan man ringa länsstyrensen och fråga om ett visst stall? Vi kollar på hus och på ett så står det godkänt stall, vi har varit och...
Svar
12
· Visningar
4 113
Senast: Rie
·
Anläggning Hej alla duktiga hästmänniskor, vi planerar ett stallbygge. Oisolerat med tre boxar. Vatten ska finnas i sadelkammaren (hink i box)...
Svar
0
· Visningar
1 391
Senast: sarla10
·
Ekonomi & Juridik Sålde mitt sto i förrgår. Nya ägarna kom hit och provred i trafik, skog och på bana någon vecka innan. Jag skrev i annonsen att stoet är...
2
Svar
25
· Visningar
6 342
Senast: lewellyn
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! vi har köpt en gård och ska göra om åkermarken till hagar åt hästarna. den tidigare gårdsägaren har sått korn på åkern och vi...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: tgd
·
Hästmänniskan Har en häst som jag vill låna ut på foder. Min magkänsla säger att jag bör låna ut henne och mitt ego säger BEHÅLL! Jobbigt läge minst...
Svar
19
· Visningar
2 151
Senast: Miloni
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om detta ligger rätt, men om det inte gör det får ni gärna flytta det. Vill gärna ha lite svar runt min situation. Saken är...
Svar
18
· Visningar
3 183
Senast: Madicken
·
Ekonomi & Juridik Jag skall för första gången lämna ut en häst på foder. Har tänkt använda mig av ett förtryckt kontrakt och försöker komma på allt extra...
Svar
3
· Visningar
4 070
Senast: Buck
·
P
Ekonomi & Juridik Hej på er ,jag är ny här men behöver lite hjälp. Vad kostar det att ha en häst/månad? Min tonårsdotter har ridit i hela sitt liv och nu...
Svar
16
· Visningar
3 301
Senast: Nasseman
·
Hästmänniskan Inget som nu är direkt aktuellt ännu (om ja inte vinner på lotto dvs) Men har funderat på detta då man skall provrida häst för ev...
Svar
9
· Visningar
1 602
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama