Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nog är det standard eller regel att man säger upp saker från månadsskifte? Jag ska ju säga upp min stallplats och mamma yrar och säger...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Zoraya
·
A
Hästmänniskan Har lagt märke till att vi får allt fler vitsippor. Förmodligen har väl tillgången på ljus en stor betydelse, men vad säger - om de...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Rikkan
·
P
Hästmänniskan Har en vall som ligger i träda nu till mitten av sommaren, sen ska där sås vete. men kan man efter att veten är slagen göra hage och...
Svar
10
· Visningar
1 336
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Funderar på att ta hö av min vall innan jag släpper hästarna på den. Generellt sett , hur mkt räknar man med att få ut per hektar?
Svar
17
· Visningar
1 416
Senast: emindy
·
Hästmänniskan Vad kostar en sådan? Vad ska man tänka på när man köper en?
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: aldente
·
J
Hästmänniskan Ska förhoppningsvis bygga min efterlängtade sadelkammare i sommar, så det är bara att hoppas att pengarna räcker. Jag vet att frågan...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: armada
·
Q
Hästmänniskan Om man har en häst som går ute året om, vad gör man med skiten i hagen :D Tynar den bort av sig själv eller måste man ta bort den...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: ang
·
K
Hästmänniskan Jag och sambo har lessnat på dom dyra priserna i sthlms län och tänkte flytta uppåt i landet. Visserligen inte så långt. Svärföräldrarna...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: taskmört
·
F
Hästmänniskan Jag vet att frågan har varit upp förut, men var kan man hitta rek (minimi) mått till hästar när man bygger stall? Eller är det någon som...
Svar
3
· Visningar
3 375
Senast: ang
·
H
Hästmänniskan Har en mkt lovande 6-åring (hbl) som jag ska sälja. Funderar på om man kanske kan tjäna på att sälja "till högstbjudande" hos nåt känt...
Svar
10
· Visningar
9 433
Senast: workaholic
·
B
Hästmänniskan :o :) Någon som har koll på det och skulle kunna berätta vad 100'000 danska kronor är i svenska kronor? vore fruktansvärt tacksam bara...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: Darby
·
Hästmänniskan Hej! Har börjat tröttna på att hyra alt. låna släp till höger och vänster och funderar på att köpa mej ett. Nån som har ett tips på...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: ecssory
·
E
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om det finns några regler om vem som ska betala veterinärbesiktningen vid hästköp? Är det säljar eller köpare? Tjoho! :D
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Finns det någon här som har satt in ett extra fönster i släpet? Har en äldre Kylinge som är helrenoverad, men tänkte nu att jag skulle...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: hellgirl
·
K
Hästmänniskan Jag har en fråga om elaggregat. Vi har ett Electric Shepherd aggregat liggandes hemma. På aggregatet står det "Max output 9,25 Joules...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Krabban
·
Hästmänniskan Någon som har importerat hästar från USA som vet vad det kostar? Och om i så fall, hur går det till vid införsel? Är det enormt...
Svar
9
· Visningar
8 689
Senast: PasoFino
·
Hästmänniskan Vi köpte gammal hästgård för ett par månader sedan och undrar nu vad detta föremålet är för något som följde med i köpet. Det är till...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Spirit
·
S
Hästmänniskan Hej! Nu är det så här att jag ÄNTLIGEN ska få köpa hästen jag drömt om i 4 år. Detta är en 16 årig Tennessee Walking Horse, gammal...
Svar
14
· Visningar
1 043
Senast: SneakySue
·
C
Hästmänniskan Jag har efter moget övervägande nästan kommit fram till att det vore bäst att lämna ut mitt sto på foder. Jag studerar och har ett år...
2
Svar
21
· Visningar
1 841
Senast: lil-sis
·
S
Hästmänniskan Har funderat på detta fram och tillbaka i många år nu och äntligen bestämt mig. Visserligen ingen stor avelsverksamhet men att kunna dra...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Shipp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama