Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har börjat att stängsla en ny vinterhage (men de ska få beta ner den redan nu) men problemet är att under gräs/jord är det sten, sten...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Moniq
·
S
Hästmänniskan Några kanske vet att jag för 4 veckor sen åkte till norrland i hopp om att ha hittat drömjobbet. Och ja, jag hade delvis rätt. Jag trivs...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Moniq
·
L
Hästmänniskan Vet inte om denna hamnat rätt... Jag skall bytta försäkringsbolag eller vad man skall kalla det på hästana det är ett halvblod, en new...
Svar
19
· Visningar
1 432
Senast: alisson
·
S
Hästmänniskan Funderar lite över hur det ser ut för eran del när det gäller hagar. :) Vi ska göra vinterhagen större men funderar nu på hur många...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: caradan
·
T
Hästmänniskan Undrar om det finns nån här som kan förklara lite för mig hur det ligger till med servitut på vägar och kanske lite om allemansrätten...
Svar
9
· Visningar
4 315
Senast: Rie
·
F
Hästmänniskan Sitter här och funderar på skilnaden mellan A1 och A2 försäkring. Enl förs.bolaget får man bara ut på A2:an om hästen typ ligger och...
Svar
6
· Visningar
4 489
Senast: FTW
·
S
Hästmänniskan Jag funderar på att hyra ut min transport till en kvinna med två hästar under 5 veckor. Hon skall köra dem minst 110 mil, och ha...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: ecssory
·
Hästmänniskan Frågar åt en kompis åt en kompis, som har en häst som blivit sparkad på skankbenet precis ovanför hasen, och hennes vet rekommenderar...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Ni som sitter med i ungdomssektioner här, jag skulle vilja ha lite tips. Jag är ordförande i min klubbs us och skulle vilja veta vad ni...
Svar
6
· Visningar
4 126
Senast: milkyway
·
P
Hästmänniskan vad behöver jag tänk apå i sommar när jag hyr häst (ponny) i sommar och vad behöver jag för utrustning? / Ha dt yaa :bump:
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Masse
·
Y
Hästmänniskan hur bär man sig åt om man vill stäma någon?
Svar
1
· Visningar
675
F
Hästmänniskan Brukar ni ha skydd på långa resor? Minns bilderna från Lundbäcks buss, när det var färjeolyckan, och den videosnutt som visades på...
Svar
13
· Visningar
1 846
Senast: Moej
·
Hästmänniskan Har börjat fundera på att måla i mitt stall som nu är träfärgat inuti och alldeles tuggvänligt och har funderingar på att måla boxarna...
Svar
7
· Visningar
3 373
Senast: caradan
·
Hästmänniskan vad ska man skriva in i ett kontrakt mellan medryttare / ägare?? tips mottages..
Svar
6
· Visningar
918
Senast: LadySara
·
Hästmänniskan Hej! Läste i Ridsport att man inte får kombinera el och taggtråd i staket. Hur menar dom då? Vissa sommarhagar på mitt stall har både...
2
Svar
22
· Visningar
2 244
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Tycker det är rimligt att jag som säljare betalar besiktningen om hästen inte går igenom, men det finns ju gränser för vad jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Pisan
·
Hästmänniskan Blä vad dyrt det är att torka täcken! Men vad kan vara det mest ekonomiska med hänsyn både till byggkostnader och uppvärmning. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: Domaren
·
Hästmänniskan Hej! Nu har vi fått problem igen i stallet (börjar känna det som om vi har det jämt). Sommarhagen ligger ca 1,5 km bort från stallet...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: SessCa
·
Hästmänniskan Har en hage med en fläck smörblommor och en som är full av dem. Finns det något sätt att bli kvitt dem utan att behöva plöja och så om...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Kickis
·
M
Hästmänniskan Jag funderar på att skffa en hästlastbil iställer för trailer. Nån som har det? För och nackdelar? osv... Funderar även på om de finns...
Svar
10
· Visningar
2 431
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama