Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Det känns som att det finns många hästar i Sverige idag och att det verkar vara köparens marknad. Vad har ni för erfarenhet? Har det...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
30 396
Senast: Gimlan
·
Ekonomi & Juridik Tänkte höra lite med Bukus folket. Jag hyr ut min gård, i onsdagskväll fick jag ett samtal från hyresgästen om att han var tvungen att...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 933
Senast: Ceta
·
Anläggning Jag har en fråga/fundering (alltså ingen riktig efterlysning då gården i sig inte finns ännu!!) Jag är i tankarna på gård nu och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 805
Senast: Glimris
·
M
Ekonomi & Juridik Hejsan jag tog en häst på foder och vi skrev kontrakt på 3månader ,efter knappt en månad säger hon att hon kommer och hämtar hästen dan...
Svar
9
· Visningar
3 858
Senast: Sammet
·
Anläggning Jag har annons ute på lediga boxplatser och har fått ganska så många svar. Dock har jag tänkt ha stängt i stallet under juli för att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 889
Senast: Inka-90
·
Ekonomi & Juridik Min ridbana är en enkel sådan. De förra ägarna har tagit bort matjorden och lagt grus/sand på helt enkelt. Den fyller ofta sitt syfte...
2
Svar
33
· Visningar
6 843
Senast: Cillaramsa
·
  • Låst
Hästmänniskan http://www.nt.se/nyheter/default.aspx?ArticleId=7760927 Dom verkar ju ha fått ur hästen,och han hade varit lugn,men nån som såg...
Svar
3
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, har äntligen tagit mod till mig och skickat in en ansökan till hästskötarutbildningen! Undrar lite vad ni som jobbar som...
Svar
15
· Visningar
2 579
Senast: anyhow
·
Hästmänniskan Vi har hittat en häst vi vill titta på som verkar vara det vi söker på alla sätt. Vid kontakt med ägaren får vi information att hästen...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: svea
·
Hästmänniskan Har precis köpt mig ny mobil och har fått ett problem, telefonen är lite större än mina tidigare och nu får den inte längre plats i den...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 175
Anläggning Är lite nyfiken på hur ni anväder er av stallmattor i boxarna! Funderar på en 40 mm tjock gummimatta i boxen ISTÄLLET för strö. Tänkte...
2
Svar
29
· Visningar
9 409
Senast: Jerseyite
·
Ekonomi & Juridik Jag försöker hitta mallar till avtal såsom utbildning och inridning av häst tex. Finns det? Har ni annars förslag påhur det bör se ut...
Svar
0
· Visningar
915
Anläggning Är det någon här som har byggt ett tak, typ som en stor carport, för häst i hagen? Alltså inte som ligghall utan för att t.ex. kunna...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: SQT
·
Hästmänniskan Vad finns det för olika för och nackdelar med att ha hästarna hemma eller installade? Om ni fick välja skulle du ha hästen hemma...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder.. När är det alltså 'okej' att skaffa egen häst/ponny? Hur gamla var ni när ni fick er egna fösta ögonsten och...
2
Svar
24
· Visningar
3 504
Senast: vinkelina
·
M
Hästmänniskan hejsan! Jag har ett varmblod på foder som är en pågående imoprt från danmark sedan 2 år tillbaka. Hon är fortfarande reggad som dansk...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: lewellyn
·
T
Anläggning Nån som läst http://ams.orbelon.com/slf/pdf/srpH0847240.pdf och förstår den? Vad betyder t ex allergenmängderna i stallet överfört till...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: Tunhuk
·
Hästmänniskan Hur gamla blev era gamla hästar? Alltså de som dog en "naturlig död" (förstår ju att man kanske tar bort en och annan till slut ändå...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 963
Senast: Ingridl
·
Hästmänniskan Ska nu ta och köra upp här i sommar och tänkte ta en dubbellektion på körskolan innan uppkörninge för att öka mina chanser att klara...
2
Svar
26
· Visningar
4 565
Senast: Nominous
·
Anläggning Hallå! Behöver ett svar, och frågar då er andra kloka människor. Min erfarenhet gällande lösdrifter/ligghallar är bristfällig...
Svar
9
· Visningar
1 970
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp