Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nu har jag ända sen januari kännt mig skitdålig i sadeln.Lite väl lång svacka....Känns som inget funkar riktigt bra o jag fixerar mig...
Svar
11
· Visningar
1 717
Senast: Simply me
·
Hästmänniskan Jag bor på en liten hästgård och jag skulle aldrig vilja byta. Jag älskar fortfarande att hålla på med hästarna och allt som hör...
Svar
19
· Visningar
3 662
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Någon som kan tipsa mig om vart jag kan läsa om lagar kring detta? Funderar kring hur jag ska komponera ihop hästarnas betesperioder...
Svar
6
· Visningar
3 169
Senast: Centaur
·
Anläggning Då jag bygger ridbana för fullt just nu börjar jag fundera på vad jag sedan ska sladda den med. Har en fyrhjuling och kommer nog behöva...
Svar
8
· Visningar
3 218
Senast: spagan
·
Anläggning Här kommer en tanke nöt åt er, vill gärna ha input och åsikter samt erfarenheter. Förutsättningar: Fält på 13ha, nu stubbåker med ca...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: spagan
·
Anläggning Hej! Jag letar smart förvaring av foder till min foderkammare. Jag har och tycker om IKEA's plastbackar med lock som går att...
Svar
7
· Visningar
1 675
Senast: Lollsan
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar lite på att starta en enskild firma (eller liknande? finns det alternativ?). Hade i så fall tänkt ha firman om jag ska köra...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Livet
·
Hästmänniskan Pappa fyller jämnt i år och han är en sån person som antingen redan har allt eller så köper han det han vill ha, alltså sliter jag mitt...
2
Svar
20
· Visningar
2 711
Senast: Reville
·
Gnägg Berätta om er ponny häst! Det kan vara egen häst, fodehäst, sköthäst eller medryttarhäst! Jag ska berätta om min ponny Lucia...
Svar
16
· Visningar
2 107
Anläggning Har möjlighet att för en liten slant köpa ett mindre ridhus som skulle passa perfekt på en oanvänd yta på gården. ridmåtten på ridhuset...
Svar
13
· Visningar
5 167
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 618
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej där ute! Finns det någon som skulle kunna förklara för mig vad som menas med att "rida med benen"? Innebär det att man, förutom...
Svar
12
· Visningar
5 053
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Jag fick ta bort min häst för ett par månader sedan och hade egentligen tänkt ha en paus från hästar, kanske rida lektion, en tid. Sedan...
Svar
7
· Visningar
1 812
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Någon som har koll på detta? Det är så galet snurrigt med alla dessa regler kring BE och utökad B nu. Jag vill ta körkort för att kunna...
Svar
18
· Visningar
9 591
Senast: niikon92
·
Hästmänniskan Hej. Har ingen aning om tråden ligger rätt, men den får gärna flyttas om det är fel! Har en liten fundering. Jag vill ha ett...
Svar
6
· Visningar
1 920
Senast: Coolfrees
·
Anläggning jag har flyttat ut på landet, kan bygga ett jättefint stall,men har ont om hage. Från aug-maj kan då 2 st hästar dela på ca 800 kvm hage...
Svar
17
· Visningar
2 228
Hästmänniskan Jag fick en fråga igår från sambons lillasyster, hur jag vågar ha mina hästar ute dygnet runt. Hon syftade på att det finns ju dom som...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 683
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Att inte ha en egen häst men samtidigt vilja ha samhörigheten med andra hästmänniskor i ett stall, kunna utveckla sig själv som ryttare...
2
Svar
22
· Visningar
2 200
Senast: Poisonous
·
Ekonomi & Juridik Hejhej! För att hålla en lång historia kort, jag har ridit hela livet och har ägt två hästar som jag ridit/tävlat dressyr på. Båda...
Svar
8
· Visningar
2 273
Senast: Bufera
·
Anläggning Jag börjar bli rådlös och orkeslös angående stallägarens hagar. Stallägaren får EU-bidrag för marken. Så jag antar att bidraget är för...
Svar
3
· Visningar
1 449
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp