Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Mina går emellan en liten större trafikerad väg och en mindre grusväg, alltså syns den ev förövaren extremt väl från alla håll. Går de uppe vid huset är det öppna fält runt om plus att vi har hund som skulle märka om det kommer någon upp mot huset, då hagen går bara 20 meter från husknuten.

Mvh Domino_s
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

"Tyvärr" är hagen på 7-8 hektar, med en ganska hög kulle i mitten så att biten som klipps upp syns definitivt inte från gården. Gården syns inte heller från andra sidan.
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Tidigare hade jag mina ute dygnet runt sommartid, men inte nu längre. Jag har flera hagar, en del precis bredvid husknuten, en del några minuters gå-väg ifrån. När de var ute dagtid var de i hagarna längre bort, till natten fick de komma till hagarna bredvid huset.
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Hittills finns det väl iof väldigt få Flr att säga några , rapporter om förövare som ger sig på valacker ?
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

För att jag ser till att välja ett bete som ligger bra och alltid är under uppsyn! (Ja kanske inte 24/7 men nästintill) :)

En häst SKA få gå sommarbete enligt mig! :D
(Och därför skapar jag också trygga möjligheter)
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Jag har nog bara hört om ston :-) är inte direkt räddför egen del med tanke på hur vi bor men jag förstår om man inte vill sätta sitt sto på bete i Blentarp tex.
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Ett sto blev skuren i slidan, hos oss nyligen. Det hände i hagen, trots att det fanns folk på gården hela dagen. Stallet ligger på landet, med enskild väg.
Inte en chans att hon skadat sej själv eller utav hagkompisen. Vi hade veterinär och polis på plats, som undersökte och dokumenterade skadan.
Man kan inte skydda djuren mot sånna här galningar som går lösa, dom kan ju lika gärna ge sej på djuren inne i stallet.:(
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Hur tänker/ vågar ni? :)

Jadu börjar man syna allting i fogarna så är det ju rent av livsfarligt att gå över gatan, kanske bör man hålla sig inomhus?

Man kan gardera sig mot mycket i livet, jobba på ett säkert sätt och göra det man kan för att undvika skada, men till slut så måste man lita på att en del saker fungerar ändå, våga hoppas att allting inte ska gå åt helvete precis hela tiden...

Har man folk i trakten som skadar hästar så kanske man får hålla ett extra öga och ställa in dem nattetid, men bor man inte i sådana trakter, så får man kanske ha lite is i magen.
 
Sv: Hur vågar ni? Ha hästarna ute dygnet runt.

Blir man drabbad av en idiot så blir man det ändå, finns ju dom som går in i stallen och skär hästar också och rent krasst borde det då vara säkrare att ha hästarna i hage där dom har chans att fly?


Beck-citat: "Du skaffar inte ett brandlarm för att du tror att det ska börja brinna. Men om du inte gör det, och det börjar brinna, så tror du att det gör det just därför..."

:bow::bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 828
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har ett ”litet” problem som jag behöver få hjälp att tänka kring. Min häst måste flytta ganska omgående, av olika skäl. Jag har...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 102
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 857
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 050
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp