Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag har stött på problem.. Vi har en fastighet med stall på tomten men ingen direkt hagmark till. Däremot marken som ligger i...
2
Svar
34
· Visningar
7 957
Senast: _Zacke_
·
Hästmänniskan Skuldkänslorna och ångesten är så mycket värre än jag någonsin kunde ana, att jag skulle sörja min bästa vän visste jag... men jag går...
Svar
16
· Visningar
3 099
Senast: ISABEL
·
Anläggning Är det någon som kan tipsa om ett bra och trevligt stall, gärna med islandshästar.Kommer troligtvis inom 1 år att skaffa min första...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Vogue
·
Gnägg Hej! Finns det någon premiering/utställning/exteriörbedömning eller liknande som man kan vara med på? Har en arabfröken som jag...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: SiZo
·
Anläggning Jaha, ytterligare markskötselfråga: jag vill använda min åkermark till att varje år först ta hö och sedan efterbeta med häst. Efter...
Svar
4
· Visningar
4 550
Senast: Asa_S
·
Hästmänniskan Att få ägarbeviset? Jag köpte en häst som är reggad i Danmark i våras och ägarbytet inkom till dem den 28/5 (skickade rekommenderat så...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej, undrar hur mycket på ett ungefär det kostar att ha häst i månaden? Vad behöver man betala egentligen? Och jag bor i Göteborg och...
Svar
2
· Visningar
1 447
Senast: ztsu
·
Anläggning Är det någon som har provat att ha det i sina hagar? Hur har det fungerat i så fall? Är mycket/stora kvistar med? Tacksam för snabbt svar :)
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: devere
·
Hästmänniskan Hej! Finns det någon här som köpt sin medis- häst? Jag är nyfiken på 1. Hur länge hade ni ridit hästen? 2. Fördelar? 3. Nackdelar? 4...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: ztsu
·
Anläggning Vill gärna se bilder på hemmabyggen eller köpta foderhäckar med tak :)
Svar
5
· Visningar
2 526
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 351
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Jag har hittat en superfin 6-årig häst som jag tänkte köpa, men vid besiktningen visade det sig att hon hade kotledsinflammation båda...
Svar
19
· Visningar
6 952
Senast: Ginne
·
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Jockey
·
Anläggning Håller på att planera stallbygge i vår ladugård. Foderbordet kommer att tas bort och bärlinorna breddas lite. Men jag hittar ingen...
Svar
2
· Visningar
1 946
Senast: grodan21
·
Hästmänniskan Ska eventuellt flytta till Umeå och är i valet å kvalet om jag ska ta med min häst isf... Hur ser det ut med hovslagare i Umeå? Lätt...
Svar
4
· Visningar
2 570
Senast: Linnea_
·
Ekonomi & Juridik Sitter och fyller i försäkringspapper, undrar bara snabbt på frågan "är du skyldig att redovisa moms", vad gäller där. Jag är...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Försökte söka men jag är för dålig på det där som det verkar... På förekommen anledning letade jag efter någon sorts "allmänna råd...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 399
Anläggning Jag har idag fått tre offerter på vad det kostar att sätta upp två uteboxar. Ett företag föll mig väldigt väl i smaken och det är nog de...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Nu är jag nyfiken på vad ni hästmänniskor tycker och tänker. Vad tycker ni är viktigast? Det fysisk eller psykiska välmåendet hos...
2
Svar
20
· Visningar
2 405
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag kommer eventuellt vara med och starta upp en förening (hästrelaterad, men inte ridklubb) och skulle vilja ha hjälp med några...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp