Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag funderar på att lämna ut min häst på foder, men funderar på hur man egentligen gör. Jag är otroligt obekväm i det här, jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
4 698
Senast: Lobelia
·
Anläggning Jag behöver er hjälp med ett litet dilemma, inför ett projekt jag jobbar med. Men har svårt att få fram ordentliga svar. Vad skulle...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 251
Hästmänniskan Är ny här på forumet men har suttit en tid och läst en hel del olika inlägg och så. Bor själv i Finland och en sak som slog mig så...
2
Svar
36
· Visningar
4 735
Senast: Marty
·
Hästmänniskan Hej Vi har en ponny på foder som fått konstaterat Chushings. Hur fungerar det i ett fodervärdsavtal? Vi har ju inte överhuvudtaget...
2
Svar
31
· Visningar
3 992
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Blir så sjukt trött på mig själv, känner mig som världens sämsta ryttare. Jag köpte min häst för ett år sen och efter tre veckor blev...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: caballus
·
Hästmänniskan skulle behöva hjälp och tips på matigt mellanmål mellan lunch och middag så man skulle orka till stallet direkt efter jobbet min...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 207
Senast: hier
·
Gnägg Jag sitter här och tänker tillbaka på mysiga stunder man haft med hästar och blev nyfiken på vilka mysiga stunder andra har haft! :) En...
Svar
11
· Visningar
904
Senast: Karma
·
Anläggning Har precis flyttat till en gård med en paddock som är full av gräs. När jag sökt har jag bara hittat rådet att dra upp allt för hand...
2
Svar
21
· Visningar
5 173
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Under nästa år är min plan att köpa häst! Ett stort och läskigt beslut när man aldrig ägt en häst tidigare. Nu är jag inte ute efter att...
2
Svar
24
· Visningar
3 097
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Jag har någrahästskor som jag skulle vilja göra något fint med i min lägenhet. Skorna är de sista skorna min häst hade när jag fick lov...
Svar
19
· Visningar
8 329
Senast: Babe
·
Hästmänniskan Ja som rubriken säjer - är hästar o ridning din medicin? Läser att hästar används i terapisyfte bl à för utmattningssyndrom. Att hästar...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Har jag lagen på min sida här? Jag sålde ett avelssto som var dräktig och skrev i kontraktet att fölet efter avvänjning vid 6 månader...
Svar
10
· Visningar
2 368
Senast: Billy
·
Anläggning Skulle vilja ha svar från er som har paddock som funkar att rida i på vintern. Vad har ni för underlag? Hur sköter ni den? Funkar det...
Svar
2
· Visningar
2 418
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fram till den här veckan haft 2 hästar. En lite äldre häst och en unghäst som jag håller på och rider in. Tyvärr var jag...
Svar
8
· Visningar
1 148
Hästmänniskan Alltså..... boxarna ska upp i helgen.... och jag har ännu inte kunnat bestämma mig för vad för sorts material jag ska ha i stallet :eek...
Svar
5
· Visningar
1 377
Hästmänniskan Hej! Nu står valet inför gymnasiet, ska gå hästinriktning. Jag gillade verkligen Sveriges ridgymnasium kungsbacka! Jag ska ta med min...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Gotthard
·
Hästmänniskan Frågar för en väninnas räkning här nu. Hon har precis blivit klar med renoveringen av ett mindre stall som finns hemma på hennes gård...
Svar
10
· Visningar
1 641
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Hur hanterar ni häst livet när det dag efter dag öser ner regn som gör hagar, ridbanor och ridvägar till gyttja? Har inte ridit på...
2
Svar
33
· Visningar
2 559
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp