Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 761
Senast: _FiA_
·
Anläggning Har en timmerlada som jag håller på att renovera till stall. Vad är lämpligast att isolera innertak och väggar med? Ska ha rinnande...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: warg
·
Hästmänniskan Eventuellt kommer vår ekonomiska situation att ändras drastiskt inom en snar framtid. Min fundering är att försöka att hitta...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Emmahpemma
·
Hästmänniskan Hur gör man den mörka årstiden när hästen kan behöva stå ett par timmar i transporten på tävling på kvällen? Kan lyset i transporten...
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: fio
·
Gnägg Igår när vår dotter red sitt pass på ridskolan satt jag och funderade på det här med ridskolehästar. Det finns verkligen underbara...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 627
Senast: Maoam
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 566
Senast: moster
·
Ekonomi & Juridik Jag har en väninna som efter flera livskriser hamnat i en svår ekonomisk situation. Så pass att hon inte kunnat betala de två senaste...
2
Svar
20
· Visningar
3 341
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Ja, rubriken säger det Vi hästmänniskor ska vara så positiva och glada, är det okej att ha en depression samtidigt som man har flera...
2
Svar
37
· Visningar
2 891
Senast: mily
·
Anläggning Vi är i tagen att bygga om en del av stallet till en lösdrift. Det finns egentligen enbart en sida som kan ha själva ingången till...
Svar
5
· Visningar
1 369
Ekonomi & Juridik Hej, haft ett vikariat som nu är över utan förvarning och står utan nu utan inkomst och med häst att betala, hur har ni gjort då innan...
2
Svar
38
· Visningar
3 835
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej, Står inför att eventuellt ta en häst på foder med möjlighet att köpa ut hästen under fodertiden. Jag undrar om det finns något bra...
Svar
6
· Visningar
704
Hästmänniskan Hej, jag känner att jag helt tappat motivationen att hålla på med hästarna längre, mycket beror på att jag känner att jag kört fast samt...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Eldbollen
·
Hästmänniskan I början av månaden ställde jag ut min Islandshäst på lösdrift. Allt verkade vara frid och fröjd. Hon var lite tröttare i ridningen, men...
Svar
15
· Visningar
1 760
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Har jobbat på en ranch flertaliga gånger i Turkiet och har förälskat mig i en häst där... Arabiskt fullblodshingst på 10 år.. Han funkar...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
49 933
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Jag vill ha en ny ridhjälm. Men det är så att mitt huvud är så konstruerat att jag har en normal storlek kring 57- 58 runt om. Men med...
Svar
6
· Visningar
2 594
Senast: Blimblom
·
Hästmänniskan Behöver lite input från hästfolk. Har köpt en fyrhjulsdriven bil som det just nu ligger dubbfria vinterdäck på. Frågan är nu om det är...
Svar
17
· Visningar
1 938
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Sååå! Jag har två hagar som är katastrofalt leriga. Och en hage där det vuxit alsikeklöver under sommaren (ingen häst gått där). Det är...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Rexero
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag måste rådfråga er, som rubriken antyder så är det en häst som förstört boxdörren på utsidan av sin box. Han står och raspar med...
Svar
13
· Visningar
2 582
Senast: illusion
·
Anläggning Visst har taggtråd till hästar varit olagligt en längre tid? Blir man inte ålagd att åtgärda vid en inspektion?
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Masse
·
Anläggning Är nyfiken på hur ni hade resonerat i detta fall: två a-ponnys delar box (12 kvm). Anser ni att ni ska betala två kallhyror för boxen...
2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp