Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Islandshäst .....har idag tagit sin ände. Efter 4 års väntan har jag idag suttit på honom för första gången. Innan sommaren for jag ju av med...
2
Svar
24
· Visningar
3 469
Senast: Anne
·
M
Western Varför gnäller folk att det är lite tävlingar med kor när dom heller inte anmäler sig till tävlingarna??? Kolla HJWR`S KM har både kor...
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: Horsespirit
·
Q
Hoppning nu har jag fått ett litet problem med min pålle som inte vill hoppa ordentligt när hindren blir för låga. han tar helt enklet inte i...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Qudexco
·
Q
Hoppning hej hej igen!! nu har jag fått ett förslag om att ställa upp i en liten klubbhoppning på 70 cm då pållen inte är helt igång! (tävlar...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Qudexco
·
G
Western Hej! Kan någon vänlig själ hjälpa mig med de olika bomvidderna inom western. Jag letare sadel till min häst med relativt bred kort rygg...
Svar
1
· Visningar
1 344
Senast: simpe
·
J
Hoppning Vad är de för hinder som inte är tillåtna på lokal 90-110cm? Va nämligen på tävling förra helgen och en tjej som är insatt i att bygga...
Svar
19
· Visningar
3 130
Senast: ameo
·
H
Western Läste på TPHs hemsida att det skall hållas en Reiningtävling i Europa med 150.000 euro i prispengar. Är det bra eller dåligt att...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: __sandra__
·
K
Hoppning jag har stött på några hästar som slår ner alla bommar på hindren. De är villiga att hoppa/skutta/trava/gå, men de lyfter inte...
Svar
2
· Visningar
1 495
Senast: DFZ
·
K
Islandshäst Jag har märkt att en del islänningar hellre vill tölta än att trava. Varför det? Det är ju svårare att tölta. Hur gör man för att få en...
Svar
10
· Visningar
1 911
Fälttävlan Det finns ju vissa hästar som är halvt galna i starfållan och drar i väg så fort de får möjlighet... och så finns det sånna som min...
Svar
13
· Visningar
2 308
Körning Någon kunnig som kan säga vad för slags vagnar jag har stående på logen. På den stora finns det ett märke bak som anger att den kommer...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: alisson
·
E
Fälttävlan :banana: jag undrar om man kan rida med pessoa bett i dressyren på debutant fälttävlan ponny, kan någon förklara det där med straffpoäng...
Svar
14
· Visningar
4 113
Senast: fio
·
Islandshäst Nordligaste banan för islandshästar NSD
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: tottenham
·
Western Vad är det? Jag har ridit western så smått då och då, och när jag tävlat har det varit mest trail, men nu var det ett tag sedan och jag...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: lizan
·
Western Hallå! Som ni ser av denna bild http://www.cantara.nu/sadel.jpg så har hästen en för lång westernsadel. Iaf anser jag det då skirten går...
Svar
7
· Visningar
1 712
Senast: Scorpan
·
S
Islandshäst Jeg har allerede èn kjempeflink forrytter (medryttare), en venninne av meg som rir Bjartur to ganger i uka. Nå har jeg fått tilbud om...
Svar
3
· Visningar
1 427
Senast: sleepy
·
Western Jag är en distansryttare som har ett rätt stort problem. Min häst sparkar sig själv, jag anv. skydd men de räcker inte till. Tänkte om...
Svar
3
· Visningar
1 390
Senast: Miss_Trouble
·
S
Hoppning För ett par veckor sedan när jag var på lokaltävlig så var det inga bland unghästarna (Avd B) som red felfritt, så de hade då en...
Svar
16
· Visningar
3 466
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Fälttävlan Jaha... förra veckan bombadera jag me frågor inför debutant fälttävlan... Nu kommer efterfrågorna :bump: 1. Har för mig att jag läst i...
Svar
4
· Visningar
1 769
Senast: fio
·
Svar
1
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok