Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Jag har ett litet problem, eller rätt stor kan man säga....gäller benskydd till min häst. Han sparkar sig själv väldigt ofta, mestadels...
Svar
12
· Visningar
2 307
Senast: **BORTTAGEN**
·
Western Jag är inget proffs på westernsadlar och skulle vilja få lite tips över vad jag ska tänka på när jag provar ut sadlar till min ponny...
Svar
3
· Visningar
1 423
S
Trav går snett med halsen, framför vagnen... Har provat med skygglappar men det funkar ej :confused: Vad kan jag göra för att han ska gå...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: älgen
·
B
Western DOMARE OCH BEDÖMMNINGAR HAR VÄL I ALLA TIDER VARIT ETT HETT SAMTALSÄMNE INOM WESTERN OCH TYDLIGEN INTE MINST EFTER "ÖPPNA" SM PÅ...
Svar
7
· Visningar
1 895
Senast: __sandra__
·
W
Western Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna...
Svar
4
· Visningar
1 306
Senast: Wes
·
Western ska visa grunderna i western, ge en liten introdution av vad vi håller på med och träna några nybörjare i helgen. tänkte lägga upp en...
Svar
0
· Visningar
1 256
A
Islandshäst jag då har vi gjort det även om det inte gick så bra men 17 va jag var nervös el blev det iallfall när jag stod i collecting ring ...ja...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: AlexH
·
A
Islandshäst .....har idag tagit sin ände. Efter 4 års väntan har jag idag suttit på honom för första gången. Innan sommaren for jag ju av med...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Senast: Anne
·
M
Western Varför gnäller folk att det är lite tävlingar med kor när dom heller inte anmäler sig till tävlingarna??? Kolla HJWR`S KM har både kor...
Svar
7
· Visningar
1 485
Senast: Horsespirit
·
Q
Hoppning nu har jag fått ett litet problem med min pålle som inte vill hoppa ordentligt när hindren blir för låga. han tar helt enklet inte i...
Svar
16
· Visningar
1 979
Senast: Qudexco
·
Q
Hoppning hej hej igen!! nu har jag fått ett förslag om att ställa upp i en liten klubbhoppning på 70 cm då pållen inte är helt igång! (tävlar...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Qudexco
·
G
Western Hej! Kan någon vänlig själ hjälpa mig med de olika bomvidderna inom western. Jag letare sadel till min häst med relativt bred kort rygg...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: simpe
·
J
Hoppning Vad är de för hinder som inte är tillåtna på lokal 90-110cm? Va nämligen på tävling förra helgen och en tjej som är insatt i att bygga...
Svar
19
· Visningar
3 134
Senast: ameo
·
H
Western Läste på TPHs hemsida att det skall hållas en Reiningtävling i Europa med 150.000 euro i prispengar. Är det bra eller dåligt att...
Svar
3
· Visningar
1 302
Senast: __sandra__
·
K
Hoppning jag har stött på några hästar som slår ner alla bommar på hindren. De är villiga att hoppa/skutta/trava/gå, men de lyfter inte...
Svar
2
· Visningar
1 502
Senast: DFZ
·
K
Islandshäst Jag har märkt att en del islänningar hellre vill tölta än att trava. Varför det? Det är ju svårare att tölta. Hur gör man för att få en...
Svar
10
· Visningar
1 912
Fälttävlan Det finns ju vissa hästar som är halvt galna i starfållan och drar i väg så fort de får möjlighet... och så finns det sånna som min...
Svar
13
· Visningar
2 309
Körning Någon kunnig som kan säga vad för slags vagnar jag har stående på logen. På den stora finns det ett märke bak som anger att den kommer...
Svar
12
· Visningar
2 599
Senast: alisson
·
E
Fälttävlan :banana: jag undrar om man kan rida med pessoa bett i dressyren på debutant fälttävlan ponny, kan någon förklara det där med straffpoäng...
Svar
14
· Visningar
4 115
Senast: fio
·
Islandshäst Nordligaste banan för islandshästar NSD
Svar
7
· Visningar
1 419
Senast: tottenham