Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Vad ska man göra när hästen är extremt tittig på tävling? På träning är det minsann inga problem. Vi har hoppat både grindar, muara och...
Svar
15
· Visningar
1 763
I
Western Vad måste/ska/bör man ha för utrustning då man tävlar ? Både som ryttare, och som häst. Är det olika beroendes på vilken klass man...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: alazzi
·
A
Islandshäst Hur skulle ni rida för att förbättra tölten när den blir travaktig.. Alltså vad kan det vara som är fel och hur ska man åtgärda det...
Svar
12
· Visningar
2 421
Senast: Moniq
·
P
Fälttävlan Vet inte om dethär är rätt ställe för denna tråd, men jag undrar om någon har nån info om årets jakt på SFK? Det brukar ju stå i...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: marina
·
Western e så himla svårt att hitta en bra westerntränare här. (örebro län) Och det e ju alltid bra att ha en tränare.
Svar
0
· Visningar
1 268
Senast: Mirre
·
E
Western Jag rider "engelsk ridning" men jag blandar lite....... vill att min häst ska arbeta i en låg form. Pållen är orolig i munnen, tips på...
Svar
3
· Visningar
1 408
Senast: Mirre
·
D
Trav Hej på er! Har en liten dam på 1½ som ska köras in snarast möjligt. Har haft henne hemma sedan april/maj, men eftersom jag har en liten...
Svar
2
· Visningar
1 409
R
Körning Hmm...har funderat en del på bett när man ska köra med pållen. Min pålle ligger på ganska så mycket, har just nu tränsbett,men känner...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: cajsastina
·
Trav i oktober, ska någon dit då? jag ska dit med 12 söta unghingstar och ungston
Svar
11
· Visningar
1 704
Senast: Nafayette
·
B
Distans hej blev välldigt intresserad av att prova tävla distans vad är ålders gränsen på ryttare som rider d-ponny samt ålders gränsen på...
Svar
4
· Visningar
1 644
Senast: mahlmt
·
E
Trav Är en sån där som tar pulsen efter medelhårda till hårda jobb o lopp. Men det verkar som om folk har lite olika pulsvärden. Jag tar...
Svar
1
· Visningar
1 840
Senast: jesse
·
Trav Har ni varit med om travare som varit bakskygga? Alltså inkörda och tävlade.
Svar
12
· Visningar
1 650
Senast: Lazio
·
L
Övr. Grenar Nu har jag problem!!! Hästen som jag tävlade med i tisdags stannade ju då hästen utvändigt kom in för nära oss i löpet. Trodde att det...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: LottaL
·
Western någon som säljer snygga jeans skjortor på nätet? Vi ska ha en "Team Alazzi" skjorta förstås till nästa säsong :D
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: alazzi
·
B
Islandshäst Var intresserad av en mer dressyr modell och hittade denna sadel. Nu undrar jag om någon har en sådan och hur är den att rida i? Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 288
Senast: fjodur
·
I
Körning Huvudlag & tömmar Ska jag ha till min bröstsele. Kan man använda vanligt träns eller vad är det för skillnad på ett huvudlag? Tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: pulkan
·
C
Övr. Grenar Eller grattis till John kanske men det var ju du som träckte hästen som vann Seabiscuit Cup. Härligt. Jag var där! Fick se en skåådis...
Svar
10
· Visningar
1 588
Senast: The_Last
·
Övr. Grenar Lotta L här red sitt första amatör löp igår på Täby. Någon som vet hur det gick????
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: GoddessOfLove
·
A
Islandshäst jag ska nu börja longera min häst ca 2ggr i veckan med halsförlängare så att han ska hitta formen utan mig på ryggen :smirk: Bra el...
Svar
15
· Visningar
2 342
Senast: AlexH
·
S
Hoppning Jag har en B-ponny som är 8 år. Förra året hade jag en duktig ryttare som tävlade honom t o m LB i hoppning och hon tog placering i så...
Svar
4
· Visningar
1 463
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama