Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Nu kommer förmodligen Tyskland att lagstadga om minimilöner som finns lagar om i de flesta länder. Sverige fortfarande inte. Här...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
19 697
Senast: devere
·
Skola & Jobb Nu när jag är klar med min utbildning så försöker jag hitta ett annat jobb än det jag har (och hade innan och under utbildningen) för...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Har nu börjat ett nytt jobb och har nu arbetat drygt i två månader. Varje vecka kommer förslag på aktiviteter som vi alla kan delta i...
Svar
11
· Visningar
2 356
Skola & Jobb Hur ser arbetsgivare/rekryterare på att man bara jobbat kort tid på sitt nuvarande jobb när man söker nytt? Jag har bara arbetat 2...
Svar
16
· Visningar
4 733
Senast: Rubinen
·
Skola & Jobb Jag läser just nu till förskollärare på högskolan. Har läst ett år så har 2 och 1/2 år kvar. Men min dröm är inte att bli fsklärare, men...
2
Svar
24
· Visningar
2 762
Senast: McFlurry
·
Skola & Jobb Visst har man rätt till milersättning när man använder sin bil i tjänsten? Har man rätt till ersättning även om man bara sitter i bilen...
Svar
12
· Visningar
2 148
Senast: Ioxia
·
Skola & Jobb Jag har problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera... Jag jobbar som samordnare inom kommunen. Sitter på stabs-nivå på en...
Svar
13
· Visningar
2 049
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Ber om ursäkt på förhand, jag har en känsla av att det kommer bli snurrigt och hoppigt... Hursomhelst. Jag har i minst halva mitt liv...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Riley
·
Skola & Jobb Jag har två jobbintervjuer i veckan och undrar hur jag borde förbereda mig... Hur gör du? Läser du på om företaget? Hurdå? Vad tycker...
2
Svar
21
· Visningar
4 574
Senast: Raderad medlem 19815
·
Skola & Jobb Någon här som jobbar som personlig assistent som kan berätta om yrket lite, vad ni har för arbetsuppgifter, hur mycket ni jobbar, vad...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Smurfoff
·
Skola & Jobb Jag har planer på att bli personlig assistent. Gillar att arbeta med människor och va en hjälpande hand. Men har sökt MASSOR med jobb...
Svar
16
· Visningar
1 950
Senast: Smurfoff
·
Skola & Jobb Jag kom på här om dagen att jag kunde sökt A kassa några dagar i sommar och även nu, kan man söka i efterhand?
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Joyride
·
Skola & Jobb Jag visste inte riktigt vad jag skulle döpa den här tråden för jag vet inte riktigt vad det är jag ska göra! Jag skapade en ny...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Boj
·
Skola & Jobb Jag har alltid velat lära mig spanska, men av olika skäl fick jag aldrig möjlighet att läsa det under skoltiden. Men det är en sån grej...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Pallen
·
Skola & Jobb Någon här som jobbar med djur? Jag är utbildad djurvårdare men tycker inte att det finns så många jobb inom djurvärlden.
2
Svar
20
· Visningar
2 959
Senast: clusia
·
Skola & Jobb Jag har kollat runt på nätet, fackförbunds hemsidor mm, men jag kan inte någonstans hitta ett vettigt svar! Någon som vet vad lönen...
Svar
9
· Visningar
3 699
Senast: killikill
·
Skola & Jobb jag och min dotter har två hästar tillsammans, under hennes gymnasietid tog jag till 80% hand om båda då hon helt enkelt inte hade tid...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Marty
·
Skola & Jobb Arbetar inom ett omvårdnadsyrke och har hört från flera verksamheter som brukaren kommer i kontakt med, att min kollega inte sköter sitt...
2
Svar
24
· Visningar
6 459
Senast: Cowgirls
·
Skola & Jobb Hej! Vart kan man hitta en studie/yrkesvägledare som inte är bunden till nåt universitet :) ? Försöker bli lite klokare angående mitt...
Svar
4
· Visningar
1 354
Skola & Jobb Sitter här och försöker klura ut vad kurserna jag ska läsa motsvarar enligt nya systemet. De flesta har jag förstått vad det motsvarar...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Lillagoajag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp