yes! där satt den!

Milosari

Trådstartare
tralalalala nu är loke uppflyttad. det heter väl tredje gången gillt?

efter en skakig inledande 5:a i platsliggandet (han satte sig upp) trodde jag att det var kört. men vi hade fortfarande chans att slå vårat rekord och det kunde ju inte bli sämre än senast. så vi gav järnet på banan och resterande 10-9-8,5-7-10-7-10-10 gav 162 p och uppflyttning. egetligen tänkte jag inte satsa på något LP men eftersom det här kom oväntat fort hinner han inte bli helt färdig för tvåan på en vecka och går det vägen då med så varför inte?

ett litet steg på en lång väg men jag spricker snart av stolthet :love:

Sv: yes! där satt den!

Grattis! Det kan ju vara värt att satsa på LP för det ger ju en del tävlingsrutin åt jycken (och dig).

Jag förstår ingenting av vad du skriver, men du verkar ju riktigt nöjd och glad.. så jag säger också Grattis..!!! ;-)

haha ok. det handlar om lydnadstävling och den lättaste klassen. får man över 160 poäng blir man uppflyttad, dvs man får tävla i nästa klass, "tvåan". har man fått över 160 poäng tre gånger får man ett lydnadspris, LP (1). maxpoängen i de olika momenten är 10 och det lägsta är 5. klarar man inte de lägsta kraven får man 0. momenten har olika koefficienter, fritt följ har t ex 4 och total maxpoäng är 200. hänger du med?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka