Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En av mina sniglar är numera könsmogen. Nu väntar jag bara på att Konrad ska bli detsamma så kanske jag kan försöka få lite bebbar sen
Mohihi vad spännande!
De får en vit fläck bakom huvet, det är fint kallat könsdelarna som syns Så nu vill jag att Konrad också ska bli kåt gubbe så de kan förena sina love darts. Haha vad roligt
Jepp, hoppas det Gäller bara att fler ska bli könsmogna, lite svårt när bara en är det Så nu lär jag snart sära på de också (har alla i samma akvarie just nu) så det inte blir en massa korsningar hehe... Tur man har investerat i plastbyttor som duger perfekt. Ärad vare Ica!
Jepp! Speciellt när de har rea och säljer 5 plastbyttor för 100 spänn
Hmm, har för mig att äggen kläcks efter ca 2 veckor men är inte säker. Står väldans olika överallt och det ska visst variera en del beroende på art, temp osv
Hehe, alltid kul med förökning av de egna.
Men du, öhh, många ägg blir det
Gillar råttisarna snigelägg då? Synd att vi inte bor nästgårds, har ett fiskskrälle som skulle bli väldigt lycklig över ett gäng snigelägg
Ingen aning, har inte provat än iom att jag aldrig haft ägg Men jag skulle inte bli förvånad om de älskar det Kan man äta vanliga hönsägg och vaktelägg så nog ska väl snigelägg gå...
De går att skicka också vettu
Cronis: Hehe ja för sjutton, om det inte vore för att de är så svårsålda och man inte tjänar något så! Men föda upp vill jag definitivt göra, bara inte sisådär 200/omgång...
hemlig: De blir nerfrysta Kommer frysa ner alla som ska ätas upp också ifall råttorna missar nån :-)
Jepp! Achatina achatina däremot är nog lite lättare, är väldans eftertraktade och de får man mycket mer pengar för. Fast då är problemet att de är så svåra att föda upp istället :P
Ingen risk, mamma dricker inte saft. Syrrorna däremot... *börjar smida hemska planer*
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Skola & Jobb Men det blir ju en till hemsk hotellnatt :( håller med om att jag hellre åker hem samma dag. (men uhm vårt jobb har nog inte koll på de...
Hundavel & Ras Det måste ju dock vara en skillnad på att fysiskt behöva trycka upp näsborrarna för att öppna luftpassagen, jämfört med att den alltid...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.