Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

S

Spider84

Jag har en uppgift i skolan som jag inte vet hur jag ska lösa och jag kan inte komma ihåg att jag läst något om det heller dessutom. :crazy:

Mitt förnamn och efternamn ska i en text (<p></p>) alltid ligga på samma rad oavsett hur stort/litet fönstret på datorn är.
Det finns med all säkerhet något enkelt kommande som man bara omsluter de två orden med, men vilka är de?

Jag vet inte ens hur jag ska börja leta efter det. :crazy:
 
Sv: Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

Storleksbestämd DIV via CSS, eller dito tabell. :)
 
Sv: Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

Ja det funkar, men jag tror inte att det är vad de är ute efter, eller tror jag fel. :p

Just den här laborationen var extremt basic och inga andra tabeller eller css har använts över huvudettaget.
 
Sv: Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

Äh, det var för tusan bara att man skulle ha &nbsp; istället för ett vanligt mellanslag. Så enkelt var det. :p
 
Sv: Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

antingen &nbsp; som du redan upptäckt, eller <nobreak>flera ord</nobreak>, då blir det också lite lättare att läsa HTML-koden.
 
Sv: Xx Xx alltid på samma rad i <p></p>

tjaaa... kanske <nobr> fuknar minns inte riktigt
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 843
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 945
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 818
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 409
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp