X-box eller Gamecube

S

skimmer

Vilken tycker ni är bäst? Hur är kvaliten? Finns det många spel till? Sen får ni gärna skriva vart ni köpte dom och vad det kostade :)
 
Bästa priset på pricerunner är 1500 men jag såg en PS2 i butik för 999:- igår. Stor begagnatmarknad för spel.
 
PS2 har ju kass DVD-funktion om man jämför med X-boxen!
Bildkvaliten är inte densamma...långtifrån!

Jag slår ett slag för X-box (trots att jag hatar TV spel) :D
 
Ok, såg att en affär här i stan ska sälja dom för 799:- nu i veckan och funderade på en köpa en. Men jag har nog lite tid utan en sån... ;)
 
DVD-funktion är inte så viktig för mig, vi har redan en bra DVD. Det är mest spelkänslan som spelar roll.
 
hehe ja klart du är helnöjd med den om du inte har sett en X-boxens kvalite ;)
Jag har inte sett X-boxens men jag har sett med vanlig DVD-spelare. I mitt fall så är det TVn som är flaskhalsen så där hjälper ingen DVD-spelare i världen och därför duger PS2 alldeles utmärkt.

Hade jag velat se på DVD hade jag köpt en DVD-spelare men nu ville jag ju i första hand spela TV-spel så därför blev det en PS2. :)
 
PS2 är alldeles för gammal tyvärr. XBOX springer i cirklar runt PS2 rent tekniskt, vilket gör att speltillverkarna kommer att favorisera XBOX. Det som talar för PS2 är att det finns massor med begagnade spel, och man kan ladda ner spel från nätet.

GameCube ligger mellan PS2 och XBOX rent tekniskt, men har överlag väldigt hög kvalitet på spelen. Titlar som Zelda, Mario, Metroid m.fl. gör att GameCube är ett starkt alternativ. GameCube kan dock inte spela DVD-skivor.
 
Man kan ladda ner massor med spel från nätet till X-boxen oxå!

Egentligen borde ni fråga min granne. Han samlar på TV-spel och han har jobbat som TV-spel konstruktör osv. Han är jätteduktig!
Han har allt från Nintendo 8 bitar till PS2, X-box och Gamecube :)
 
jag skulle satsa på en xbox... den kan man göra mycket mer med. du har ju tex en hårddisk i den som du kan lägga in spel på, du kan koppla den till datorn mm o se på film på det sättet (dock tror jag att du måste chippa den då)
jag älskar mitt xbox.. skulle aldrig byta ut det
 
håller med om att xboxen är väldigt bra. kostar runt 2000 (om man vill få med en extra handkontroll utöver den som ingår, vilket är mycket trevligt eftersom man inte kan spela mot någon annars).

spelen kostar massor med pengar, men det gör ju alla spel. xboxen är dock mycket billigare att chippa än ps2, och när den är chippad kan man ju ladda hem spel från nätet samt använda den för att titta på film osv.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 094
Senast: verser
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 480
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 810
Senast: Klara
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp