Wintec wide til islandshest

A

AnneS

Er det noen av dere som har det til deres islandshest? bruker det å fungere bra med allroundsal i tølten? Jeg har en Griffin cob dressur, men den er desverre for smal til min tønne :crazy: så jeg må kjøpe ny sadel.

Sv: Wintec wide til islandshest

Wintec-sadlarna är med vidaste koppjärn smalare än Griffin cob dressyr. Har du x-wide bom i din Griffinsadel ? Denna finns nu i Hööks ordinarie sortiment.

Fast den nya Wintecen, som väl är den som AnneS menar, är ju bred som en bakplåt - den absolut vidaste vanliga bomsadel jag sett.

Hei!
Meg kjenner du! ;) Du fikk med deg at griffin cob dressursalen også finnes i xx-vid? Den må spesialbestilles hos Hööks. Men så vidt jeg forstod likte du ikke den uansett... (vi snakker sammen på et norsk forum også, for dere som ikke vet det ;)

Jeg synes det går fint å ri tølt i allroundsal, og det synes Bjartur også, men det krevde litt tilvenning for han, fordi han var vant til islandssal av den verste typen... :eek:

:bump:

Jeg har x-vid griffinsadel ja, og xxxxx-vid hest :angel: :crazy:

Det stemmer at jeg ikke likte Griffinsadelen helt ja, sleepy. Syns ikke at den er så behagelig å sitte i, jeg får vondt :o Også har jeg litt lyst på wintec siden man kan bytte bomjern på den, hesten er tykk nå og vil gå ned i vekt, samtidig som hun også vil få mer muskler.

En islandshäst i vårt stall har en Wintec Wide Allround, fungerar lysande!!! Den första sadel som verkligen har passat denna häst!

/Agnetha

Takk :bow:

Jeg har bestilt en nå, blir spennende å se om den passer :D

Sadelen var kjempefin å sitte i, var mer som en dressursadel enn allround, men den passet ikke hesten :( Vidden på bomjernene var fine og den midterste passet min hest, men bossorna trykte inn i ryggen helt bakerst også vippet hele bakenden på sadelen opp når hesten gikk uten rytter :(

Senast ändrad av en moderator:

Säger som jag alltid gör, pröva min favorit, Crown Jessica Dressage.
Luftstoppad, kan fås väldigt bred, kan passas till efter så gott som alla ryggar då den har 4 av varandra oberoende luftkuddar, två fram och två bak.

Djurjouren skrev:
Säger som jag alltid gör, pröva min favorit, Crown Jessica Dressage.
Luftstoppad, kan fås väldigt bred, kan passas till efter så gott som alla ryggar då den har 4 av varandra oberoende luftkuddar, två fram och två bak.

Finner jeg Jessica sadelen på nettet noen steder? hva ligger den på i pris?

Jeg rir også i bomlöst (Star-Trekk) derfor hadde jeg ikke tenkt å kjøpe en dyr bomsadel, men om vi må betale mye for at den skal passe meg og hesten, så får vi spare opp litt penger ;)

Har også sett på Ken Taur Kári, det ser ut til å være en fin og bred sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
425
Senast: MimmiNO
·
Kropp & Själ Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg...
Svar
8
· Visningar
537
Senast: Liten
·
Utrustning Er det noen som har en av disse? Hvordan føles de på hodet og hvordan er de i størrelsene? Ser den ene kan reguleres fra 52-56 i str S...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Dona
·
N
Utrustning Hei. Jeg er på utkikk etter å kjøpe en laser til bruk på hest. Har forhørt meg litt rundt med mine behandlingskollegaer, og Er ikke...
Svar
0
· Visningar
1 017
Senast: Nangilima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?