Wintec vs Bates

E

emci

Jag har en Wintec Pro dressyr idag (samma modell som Wintec 500 dressyr fast emd mockasäte) men skulle gärna vilja ha samma sadel fast i lädetmodell istället!
Vilken motsvarar då min sadel av Bates sadlarna som lädermodellerna heter?
Är det Bates Caprilli eller Maestro eller finns det ytterligare nån annan?
Min hästs rygg är lite svängd så det är därför viktigt att det blir samma bomform som min Wintec Pro har idag!
Nån som vet??

Sv: Wintec vs Bates

Bates Caprilli, men wintec sadlarna är lite luriga, beroende på vilken årsmodell det är är de olika svängda.

caprillin, men den är ganska rak även i bredaste bomvidden.. så om hästen har en lite svängd rygg som dessutom är kort (antar att du har islandshäst) så är jag lite tveksam till om det funkar. den var för rak för min arab.

om du vill ha en svängd lädersadel så kolla på prestige

Trodde det var samma som på Wintec att ju vidare järn man satte in desto mer svängd blev sadeln. Stämmer inte detta på Bates då?

vissa påstår det. men jag tycker skillnaden är marginal och det är fortfarande en sadel åt det raka hållet. sen har den kilbossor också och det är inte så lämpligt på en kort svängd rygg. min arab är inte svankig på ngt sätt men bates var för rak.

Liknande trådar

Utrustning Provade idag en Pfiff Amaretto på mitt sto - som behöver ny sadel. Den ligger helt kanon! MEN! Den passar inte alls hennes ryttare...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Blomskan
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
981
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har en Wintec pro jump(rött järn), de nya modellen till min ena häst och nu letar jag sadel till min andra. Wintecen ligger hyfsat...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka