Wintec sadlarna..

M

Maidaan

Känner många som köpt Wintec sadlar och inte en enda har passat..Är det dom som har utbytbar/ändringsbar bom?? :eek: :eek:

Inte bommen, men att byta koppjärn går utmärkt! Har man en häst med rak rygg kan jag tänka mig att det är svårt att få Wintecen att passa, svårare ju vidare koppjärn man stoppar i sadeln.

Varför köper man en sadel som inte passar :confused:.

Jag har 2 Wintec, en hopp, en allround, och jag är hur nöjd som helst med dem... :)

jag har en wintec (som jag visserligen ska sälja) som ligger superbra på min breda, rakryggade nordis..

Tror isåfall inte att det är sadlarna det är fel på, utan sadelköparna.

Har sett många här på Buke som är beredda att köpa sadel utan att prova den. Och relativt ofta är det syntetsadlar det handlar om. I så fall är det inte konstigt om Wintec inte passar.

mandalaki

Har inga erfarenheter från just Wintec, men vet att ryttaren ofta går efter sin egen rumpas tycke o smak istället för hästens... men med tanke på att Wintec är ett tämligen billigt märke så ska man väl inte ha för höga krav. men NÅN häst passar den säkert...

Liknande trådar

Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
164
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 220
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross