wintec och bates

CallMeAce

Trådstartare
Hur är det egentligen? Är Wintec och Bates sadlar samma sak eller? Jag har hört något om att Bates har en lädervariant på sin sadel och sen att Wintec är Bates syntetvariant. Men Bates har ju en syntetsadel under namnet Bates också? Båda sadlarna kommer ju från Australien iallafall.

Någon som kan reda ut min förvirrning? :crazy:

Sv: wintec och bates

Wintec och Bates kommer från samma tillverkare; Bates Australia heter det. Wintec heter syntetmodellerna och Bates lädermodellerna.

akej..men sen har jag hört att bates har en syntetvariant också...som går under namnet bates (o inte wintec)

...och glöm inte Hubertus, Caprilli....

Hej!
Vad jag vet så är bates och wintec samma "märke" bara att Bates har lädersadlar och wintec har syntetssadlar !
BÅda har sånt där system för att byta bomvidd!

på min wintecsadel står det Bates iallafall..

Wintec är tillverkade av Bates. Den kallas för wintec men är en syntetvariant av Bates. Samma märke men olika material.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 205
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka