Wintec Isabell

A

angel76

Ja, jag funderar skarpt på att köpa en Wintec Isabell som ju ny kostar ca 8.700 kr om jag inte minns fel. Jag tycker att dom är väldigt snygga och ser ut att vara väldigt sköna att rida i. Sen tycker jag att det är bra att kunna ändra bomvidden.

Nu skulle jag bara vilja veta vad ni andra har för erfarnheter av denna sadel och om det är nåt ni kan rekommendera.

Den ska passa ett lite grövre halvblod med ganska markerad manke (hon har en passier cutback som inte följer med vid köpet:( men jag får låna den tills jag hittat en egen som passar).

Sv: Wintec Isabell

Jag har den sadeln! Tycker den är jätteskön att rida i. Man får verkligen "hjälp" att sitta rätt i den. Sedan gör ju oxå materialet att man sitter som klister.
Har använt sadeln på 5 olika hästar med helt olika ryggar. Har bara behövt byta bom i sadeln.

Den är verkligen värd pengarna! :banana:

Gillar även jag denna sadel skarpt! :love: Fick min utprovad i september förra året och har hunnit byta från blått järn till ett rött! Pålle trivs väldigt bra med luftstoppningen. Man sitter kanonbra i sadeln och materialet är superbra! Kan inte annat än varmt rekommedera den! Kan tillägga att min häst har stor och lång manke och stora bogblad.

Senast ändrad:

Jag har haft den, tyvärr var jag tvungen att sälja den pga att den inte passade när hästen musklat om sig. :(
Det är nog den bästa dressyrsadel jag har haft, man sitter verkligen perfekt i den. :bump:
Kan varmt rekomendera den!

Liknande trådar

Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 866
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver en ny sadelgjord. Hon har lättare sadeltvång och en husse som är väldigt svag i armarna. Jag söker därför...
Svar
13
· Visningar
3 530
Senast: svea
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 338
Senast: ylvalill
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka