Wintec close contact cair

MissOnly

Trådstartare
Nån som kan berätta lite om den? Funderar på att köpa en sån till min häst tills han har musklat på sig ordentligt. Har provat en sådan på honom men aldrig ridit i en. Vi vill inte lägga pengar på en dyr sadel som vi måste byta så fort han musklat sig. Är de bra att rida i? Får man något bra stöd? Hur blir sitsen?

Sv: Wintec close contact cair

Jag har haft en svart sån till min unghäst! :)
Hade samma "problem" som dig, med det här att jag inte ville köpa en snordyr sadel innan hästen musklat sig.
Unghästen var (såld nu) ett eng. fullblod, halvtunn men mycket muskler.
Både han och jag gillade sadeln, red inte så länge i den dock, max 3 månader, sen såldes både häst och sadel vidare, men åt olika håll:)
Så kvalitén kan jag inte uttala mig om, men det är en väldigt skön sadel, men den kommer inte upp i min bates sadel nivå, men i den prisklassen wintecen ligger i, så är det en väldigt bra sadel!
Jag fick en bra sits, satt skönt o hamnade i en bra position, dock skulle jag viljat ha lite mer stöd, men det är väl som man är van sen förut! :p

Hoppas du hittar en passande sadel, vare sig det blir en wintec eller inte!

Tack för det :). Som sagt jag ska ju bara ha den tills han musklatsig, så jag bryr mig inte så mycket om hur den ser ut eller så, jag vill ha nåt billigt men bra som passar hästen och mig!

jag har en som jag gillar väldigt mkt. Har de stora stöden fram o de vanliga vad klossarna. Sitter bra i den, är väl lite för flat för mig, men den fungerar bra :)
Tycker de håller en bra kvalité!

jag har haft en sån som unghästsadel.
tyckte att den var väldigt bekväm och lättskött.
själva sadeln såg i princip ny ut även efter ca tre års användning, men något som jag störde mig fruktansvärt på var plaststropparna som sprack efter bara några månader, sen var dom jätte svåra att spänna sadelgjorden med, stenhårda och hala. men dom kanske har bytt ut dom mot bättre stroppar på dom nyare sadlarna.
(jag böt ut mina mot läderstroppar, då blev det mycket bättre)

Jag har den, den var lite hård i början men så är väl nästan alla sadlar när dom är nya?
Men så blev den jätteskön efter ett tag:)
Jättebra stöd, man sitter bra i den.
Bara en fråga: Är alla Wintec cair sadlar i Equlileather? För min ser nästa ut som vanligt läder.
Bild: http://www.pixbox.se/pic_show_id17165058.html

Den är perfekt för mig! Jättebra om pållen musklar om sig, bara att byta järn.
Den får 10 av 10 :banana:

Jag införskaffade en för 4 månader sen pga av att min pessoa inte passade mer, och då passade det ju bra eftersom min Wintec inte var så dyr.

Den ligger utmärkt på hästen, och hon har aldrig varit nöjdare!
Hon får en enorm bogfrihet och hennes steg är bättre än någonsin, faktiskt! Ser inget negativt med den. Den ger en allt stöd som behövs, trots att det är en close contact. :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 737
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar