wintec cair, passform

Ponylove

Trådstartare
hur är wintec cair i passformen?
Letar ny sadel o ser ofta dessa sadlar ute till bra begagnat pris. har dock ingen aning om hur de är i utformningen och beställer jag så har jag ingen chans att prova. Bor i ett land med väldigt dåligt sadelutbud på begagnatfronten (ifs nya oxå) så måste beställa en begagnad från annat land o hoppas det passar typ.

Ponnyn har hög manke, relativt rak rygg.
Tidigare sadlar som passar är Crown, appaloosa, stubben och rolf stenberg. gissar att även kieffer skulle passa bra.
Är wintec något så när liknande dessa märken? tänker främst på hur svängd/rak den är då ju bommen är ändringsbar.

Liknande trådar

Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Spyro192
·
Utrustning Jag letar sadel till mitt varmblod som har svängd, rund rygg med inte mycket till manke vilket verkar omöjligt men har fått ett...
Svar
2
· Visningar
1 638
Utrustning Vill köpa en till dressyrsadel eftersom den ajg har passar min pålle utmärkt men är för stor för mig. Den är 17" och jag behöver 16"...
Svar
16
· Visningar
1 967
Senast: Ponylove
·
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 721
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka