D
diny
Har börjat fundera över vilken sadel jag ska köpa. Har ingen brådska då hon ska föla och fölet avvänjas först. Blir nog ridgjord dock i början tills magen minskat (påminner just nu om en flodhäst ). Gillar bomlöst men funderar om jag inte borde ha en med bom då jag pga min sjukdom (fibromyalgi) kan vara sne och stel. Har ridit med ridgjord ett tag (då hon har mkt egen vilja och lite busig) och det märks direkt på tex tölten när jag är lite stel i höfterna. Det märktes nästan lika mkt när jag red med Diddi Specialen.
Är sjukpensionär så har inte ekonomin att köpa 2 sadlar tyvärr. Tänkte höra om någon här har erfarenhet av Wintec 500 Dressyr CAIR eller Wintec 500 Islandssadel CAIR? Ett plus är med koppjärnen då det går att köpa en sadel innan hon kommit i toppform.
Är sjukpensionär så har inte ekonomin att köpa 2 sadlar tyvärr. Tänkte höra om någon här har erfarenhet av Wintec 500 Dressyr CAIR eller Wintec 500 Islandssadel CAIR? Ett plus är med koppjärnen då det går att köpa en sadel innan hon kommit i toppform.