Wintec 500 Cair Allround

linnlarssonn

Trådstartare
Jag letar sadel till mitt varmblod som har svängd, rund rygg med inte mycket till manke vilket verkar omöjligt men har fått ett erbjudande om en wintec 500 cair allround som man påstod skulle passa men jag blir lite nojig över att den har killbossor= ganska rak i bommen! någon som har erfarenhet av wintec och hur mycket som cair- stoppningen formar sig efter hästen? har också hört att om man byter till de vidare koppjärnen så blir sadeln mer svängd utan att bli så mycket bredare? :o :)

Sv: Wintec 500 Cair Allround

wintec är ganska raka i bommen, cair stoppningen formar sig efter hästen då det bara är luft, dvs blir aldrig stum i stoppningen.
vidare järn = vidare bomvidd, men ju vidare man stoppar i sadeln ju mer svängd blir den. alla sadlar blir lite mer svängda när man vidgar bommen. är inte jätte mycket skillnad dock.

svängd rund rygg utan manke låter inte som ngt wintec kan ligga så bra på.

Sv: Wintec 500 Cair Allround

okej tack!! det blir nog ingen wintec isåfall om den nu inte kommer ligga optimalt, kanske tur det då jag egentligen inte alls trivs i wintec ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 864
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar